سلامت نیوز : رئیس انجمن ارولوژی ایران گفت: 250 هزار نفر در سال به علت تصادفات در بیمارستانها بستری می‌شوند كه 10 درصد به شكستگی لگن و 10 درصد نیز به قطع مجرای ادراری مبتلا می‌شوند.

به گزارش فارس، سیدجلیلی حسینی در مراسم چهاردهمین كنگره بین‌المللی ارولوژی ایران كه امروز در پژوهشگاه نیرو برگزار شد اظهار داشت: 250 هزار نفر در سال به علت تصادفات در بیمارستانها بستری می‌شوند كه 10درصد دچار شكستگی لگن و 10 درصد نیز به قطع مجرای اداری مبتلا می‌شوند ولی همه این موارد نیازی به اعمال جراحی پیچیده ندارد و تعداد زیادی از این موارد با روش‌های ساده جراحی به وضع طبیعی باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینكه عمل‌های جراحی ترمیمی ارولوژی عموماً به دلیل تصادفات و قطع مجرا و مثانه انجام می‌شود گفت: این نوع عمل‌های جراحی ترمیمی ارولوژی مشكل هستند و بیمارهای وسیعی در این حوزه به بیمارستانهایی از جمله شهدای تجریش ارجاع داده می‌شوند.

حسینی بیان داشت: علت عمده مشكلات جراحی این حوزه مربوط به تصادفات است كه متاسفانه در كشور ما به دلیل آمار بالای تصادفات جاده‌ای و اتومبیل تعداد افراد زیادی دچار این مشكلات می‌شوند.

رئیس انجمن ارولوژی ایران تصریح كرد: شكستگی‌های لنگی و قطع مجرا و مثانه از شایع‌ترین مشكلات این ناراحتی‌ها هستند كه معمولاً پس از جراحی به مدت 6 ماه برای درمان نیاز است و این بیماران تا 6 ماه پس از عمل جراحی قادر به تخلیه مثانه نبوده و تخلیه به وسیله سوند صورت می‌گیرد.

وی تصریح كرد: افرادی كه دچار این مشكلات هستند تا 6 ماه به دلیل التهابات و خونریز‌ی‌ها و قطع عروق اعضای داخلی مورد عمل جراحی قرار نمی‌گیرند چرا كه در صورت انجام جراحی امكان خونریزی و عدم نتیجه كامل رخ می‌دهد.

وی با بیان اینكه توانایی جنسی نیمی از افرادی كه دچار شكستگی‌های شدید لگن می‌شوند آسیب می‌بیند گفت: در این صورت درمان جراحی وجود ندارد و عموماً با مصرف دارو این مشكل حل می‌شود.

* چاپ كتاب تعیین ضرایب اعمال جراحی ارولوژی

رئیس انجمن ارولوژی ایران در ادامه از چاپ كتاب ضرایب اعمال جراحی انجمن ارولوژی با همكاری معاونت درمان وزارت بهداشت خبر داد و گفت: ضرایب تعیین پرداختی اعمال جراحی تاكنون در كشور با اقتباس از كتاب كالیفرنیای آمریكا انجام می‌شد اما در سال 90 انجمن ارولوژی به عنوان نخستین انجمن در كشور كتاب ضرایب اعمال جراحی انجمن ارولوژی را چای می‌كند.

وی خاطرنشان كرد: تعیین ضرایب اعمال جراحی برای نخستین بار و در جهت تدوین كتاب بومی ضریب اعمال جراحی انجمن ارولوژی در سال 90 صورت می‌پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha