سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 27320
سلامت نیوز :یك متخصص تغذیه گفت: 20 تا 25 دقیقه طول می‌كشد تا پیام غذا خوردن به مغز برسد و در این مدت فرد با احساس گرسنگی زیاد، مقدار زیادی غذا می‌خورد اما مصرف میان وعده می‌تواند از این مسئله و چاقی ناشی از آن و همچنین خستگی زودرس جلوگیری كند.

سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار داشت: مصرف یك میان وعده مناسب از بروز خستگی زودرس در افراد جلوگیری می‌كند و موجب افزایش تمركز افراد می‌شود.

وی با بیان اینكه یك میان‌وعده مناسب شامل انواع میوه‌ها و ساندویج‌های خانگی است، گفت: استفاده از شیرینی، شكلات، چیپس و پفك به عنوان میان وعده مناسب نیست.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها به عنوان میان‌وعده در افزایش توانایی فكری و قدرت بدنی افراد نقش مهمی را برعهده دارد همچنین میان‌وعده‌ها موجب كاهش ولع آنها در وعده‌های اصلی می‌شود.

مظهری گفت: مصرف یك میان‌وعده‌ مناسب موجب می‌شود كه افراد غذا را سریع نخورند چرا كه سریع غذا خوردن موجب می‌شود كه افراد غذای بیشتری بخورند.

وی اضافه كرد: حدود20 تا 25 دقیقه طول می‌كشد تا پیام غذا خوردن به مغز برسد و در این مدت فرد با احساس گرسنگی زیاد، مقدار زیادی مواد غذایی مصرف می‌كند كه منجر به بروز چاقی در فرد می‌شود.

این متخصص تغذیه بیان داشت: مصرف میان وعده‌ها برای افراد چاق بسیار ضروری است به دلیل اینكه این افراد عادت به پرخوری دارند و اگر این افراد تعداد وعده‌های غذایی خود را افزایش دهند و از حجم آن بكاهند و در واقع همان حجم سه وعده اصلی غذایی خود را به چند وعده تقسیم كنند، از پرخوری آنها جلوگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha