سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت بهداشت می کوشد با تاخیر در اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدام 23 هزار پرستار بار مالی ناشی از بکارگیری این تعداد نیروی انسانی را کاهش دهد.
به گزارش مهر، دکتر انوشیروان محسنی بندپی اظهار کرد: وزارت بهداشت تلاش می کند تا ایجاد فاصله زمانی در استخدام پرستاران و در نتیجه پرداخت دیرتر حقوق، مزایا و دستمزد پرستاران پذیرفته شده در آزمون استخدامی که در 6 اسفند سال گذشته برگزار شد تا حدودی بار مالی استخدام این 23 هزار نفر را کاهش و استخدام این تعداد پرستار را جزو سهمیه استخدامی سال 90 خود قرار دهد.

وی ادامه داد: استخدام 23 هزار پرستار در راستای اجرای قانون ارتقای بهره وری خدمات پرسنل بالینی محاسبه شده است و اگر تکمیل نیروی انسانی بیمارستانهای جدیدالتاسیس و استاندارد کردن سرانه پرستار به تخت نیز در نظر گرفته شود به بیش از 80 هزار نیروی انسانی و پرستار در مراکز درمانی نیاز است.

آزمون استخدام 23 هزار پرستار 6 اسفند سال 89 برگزار شد اما نتایج نهایی آن هنوز اعلام نشده است و هر یک از دانشگاههای علوم پزشکی به شیوه ای متفاوت و در زمانبندی غیر مشخص روند اعلام نتایج این آزمون را دنبال می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha