مدیر عامل انجمن حمایت از حقوق کودکان گفت: کالا شدن کودک در بازار، تجاوز به حقوق کودک است. در بسیاری از موارد حوزه مدلینگ کودکان را می‌توان با نگاهی عمیق‌تر در دسته کودک آزاری مورد بررسی قرار داد.

انجمن حمایت از حقوق کودکان: مدلینگ کودکان تجاوز به حقوق آن‌هاست

سلامت نیوز: مدیر عامل انجمن حمایت از حقوق کودکان گفت: کالا شدن کودک در بازار، تجاوز به حقوق کودک است. در بسیاری از موارد حوزه مدلینگ کودکان را می‌توان با نگاهی عمیق‌تر در دسته کودک آزاری مورد بررسی قرار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، فرشید یزدانی در یک برنامه رادیویی با اشاره به این که جریان بازار مدلینگ کودک را به چشم یک کالا ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: برخی مواقع یک کودک برای سپری کردن فرآیند مدلینگ مجبور می‌شود تا ساعت‌ها در انتظار طراحی، آرایش و چیدمان صحنه درگیر فعالیت شود. وقتی بازار خود تنظیم‌گر در جامعه رشد می‌کند تمام پدیده‌ها حتی کودکان به کالا تبدیل می‌شوند.

مدیر عامل انجمن حمایت از حقوق کودکان با اشاره به اینکه بازار مدلینگ فرصت‌های متعددی در عین تهدید به دنبال دارد، تصریح کرد: هر رفتار افراطی در حوزه مدلینگ می‌تواند ویژگی‌های تهدیدآمیز این کار را نمایان کند. انسان‌ روحیه تنوع طلبی زیادی دارد و توجه بیش از حد به فرآیند تنوع طلبی باعث می‌شود تا افراد به تدریج ویژگی‌های خود شیفتگی و تاییدطلبی را به دست بیاورند.

یزدانی ادامه داد: کودکی که با تصورات حاضر در دنیای مدلینگ رشد می‌کند، پس از ورود به جامعه و مواجهه با واقعیت‌های زندگی سرکوب می‌شود.

وی با اشاره به لزوم آگاهی والدین از رفتارهای کودک، توضیح داد: در حالت کلی کنترل تمامی رفتارهای کودک در دست والدین است، چرا که آن‌ها می‌توانند محدوده استقلال عمل را برای کودک تعریف کنند. والدین مسئول و الگو می‌توانند با ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری فرزند خود را در مسیر زندگی مطلوب قرار دهند.

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان با اشاره به اینکه برخی والدین خود را مالک فرزندان می‌دانند، گفت: متاسفانه پدر و مادرها همیشه سعی می‌کنند تا آرزوهای دست نیافتی خود را در رفتارهای کودک‌شان پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha