یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 273267

پا برهنه رفتن در فصل بهار و در گرمای تابستان، احساس لذت بخش همراه با آزادی به شخص می دهد البته تا جایی که یک هدیه کوچک و جزیی از جنس چوب یا شیشه در پا باقی نگذارد.

عواقب خطرناک باقی ماندن اشیا خارجی در پوست

سلامت نیوز: پا برهنه رفتن در فصل بهار و در گرمای تابستان، احساس لذت بخش همراه با آزادی به شخص می دهد البته تا جایی که یک هدیه کوچک و جزیی از جنس چوب یا شیشه در پا باقی نگذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، هنگامی که تکه های خیلی کوچک چوب یا شیشه  عمیقا در پوست گیر بکنند و نتوانیم آن ها را خارج کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر منتظر بمانیم می بینیم که چگونه شکاف ایجاد شده در بدن، راه را برای عبور عفونت فراهم می کند.

پوست یک مانع فیزیکی است که از ورود عفونت به بدن جلوگیری می کند. بنابراین وقتی که پوست شکافته می شود، باعث می شود که باکتری ها به داخل پوست نفوذ کنند. باکتری ها ی موجود بر روی شکاف وارد جریان خون می شوند.

اگر یکی از این عفونت ها وارد بدن فردی که واکسینه نشده است بشود، می تواند سمومی که به سیستم عصبی آسیب می رسانند را آزاد کنند.

اگر شی خارجی در بدن بماند، بدن احتمالا آنرا جذب نمیکند، در عوض، سعی می کند تا آنرا از بین ببرد. شکاف ایجاد شده یک واکنش التهابی ایجاد می کند، که می تواند به معنای تورم و قرمزی در آن منطقه باشد.

اگر این شرایط ادامه پیدا کند، گاهی ممکن است نوعی حباب محافظ سلول های ایمنی که جسم خارجی را احاطه می کنند  ایجاد شود که بدن قادر نیست آن را از بین ببرد.

در هر صورت، جسم خارجی در پوست – به ویژه در کودکان و سالخوردگان، که ممکن است مستعد ابتلا به عفونت باشند – باید توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی ارزیابی شود.

هر چند گاهی بدن می تواند به طور طبیعی شی خارجی را بدون التهاب از پوست بیرون کند، اما در هر صورت توصیه می شود که پزشک تشخیص دهد که چه کاری باید صورت بگیرد.

منبع: www.livescience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha