یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 273276

محققان دانشگاه ویرجینیای غربی با ترکیب داروهای ضدسرطان، داروی جدیدی موسوم به FOLFIRINOX تولید کردند که برای درمان نوعی سرطان پانکراس به کار می‌رود. در این بیماری، تومور بیش از حد به رگ‌ها نزدیک است و جراحی خطرات زیادی دارد.

روش جدید درمان سرطان پانکراس

سلامت نیوز: محققان دانشگاه ویرجینیای غربی با ترکیب داروهای ضدسرطان، داروی جدیدی موسوم به FOLFIRINOX تولید کردند که برای درمان نوعی سرطان پانکراس به کار می‌رود. در این بیماری، تومور بیش از حد به رگ‌ها نزدیک است و جراحی خطرات زیادی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا،  در این نوع سرطان ابتدا باید اندازه تومور با استفاده از دارو به میزانی کاهش یابد که بتوان آن را با استفاده از جراحی به طور ایمن از بدن خارج کرد. اما یکی از مهم‌ترین چالش‌های این امر مقاومت زیاد سرطان پانکراس در برابر شیمی‌درمانی است.


به گزارش مدیکال ساینس،محققان برای ساخت این داروی جدید، اطلاعات حاصل از ۲۴ مطالعه را تجزیه و تحلیل کرده و ۳۱۳ بیمار مبتلا به سرطان پانکراس را که تومور آن‌ها نزدیک به رگ‌های خونی بود، با استفاده از داروی FOLFIRINOX تحت درمان قرار دادند. در این بررسی‌ها نرخ بقای کلی بیماران و تعداد مواردی را که اندازه تومور به میزان کافی برای جراحی کاهش یافت، ارزیابی شد.


در نتیجه این بررسی‌ها مشخص شد مصرف داروی FOLFIRINOX به طور متوسط موجب افزایش طول عمر بیماران شده و در مقایسه با سایر داروها در موارد بیشتری امکان برداشتن تومور را با استفاده از جراحی فراهم می‌کند.


سرطان پانکراس یازدهمین سرطان شایع در مردان و نهمین سرطان تشخیص داده شده در زنان است .۷۱ درصد از مبتلایان به سرطان پانکراس در اولین سال تشخیص جان خود را از دست می‌دهند. این سرطان در مردان شیوع بیشتری دارد. سیگار، اضافه وزن، دیابت و سن از مهمترین عوامل خطر بروز این بیماری هستند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of the National Cancer Institute منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha