یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 273284

فواید برخی غذاهای کم قند، کم کربوهیدرات و کم کالری برای پایین آوردن درجه حرارت بدن و خنک شدن بخصوص در روزهای گرم سال، ثابت شده است.

خنک ماندن در هوای گرم با مصرف 8 گزینه غذایی کم قند!

سلامت نیوز:فواید برخی غذاهای کم قند، کم کربوهیدرات و کم کالری برای پایین آوردن درجه حرارت بدن و خنک شدن بخصوص در روزهای گرم سال، ثابت شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،در اینجا 8 گزینه غذایی موثر برای خنک نگه داشتن بدن در تابستان معرفی شده است:

آووکادو: حاوی فیبر محلول و آب است و بدن حرارت کمتری برای ھضم آن، تولید می کند. به علاوه، آووکادو سرشار از پتاسیم است و الکترولیت های از دست رفته توسط تعریق را جبران می کند.

آب نارگیل: این نوشیدنی، نه تنھا قند خیلی کمی دارد بلکه منبع الکترولیتھایی مثل پتاسیم است که به بدن آبرسانی کرده و بدن را خنک میکند.

ماست: خوردن غذاھای سرد مثل ماست، دمای داخلی بدن را کاھش می دھد. به علاوه، ماست حاوی مقدار زیادی آب است و به بدن آبرسانی می کند.

فلفل تند: محبوب بودن غذاھای تند در کشورھا و مناطقی که آب و ھوای گرم دارند، بی دلیل نیست. فلفل، دمای داخلی بدن را بالا میبرد. در نتیجه، عرق میکنیم. تبخیر عرق از روی پوست، بدن را خنک میکند.

کرفس: 95 درصد از این گیاه را آب تشکیل می دهد. کرفس خواص دیورتیک دارد و می تواند به جلوگیری از احتباس مایعات در بدن کمک کند. مصرف کرفس به هضم موثر غذا و جلوگیری از احساس سوزش و نفخ کمک می کند.

توت ها: انواع توت ها باعث کاهش دمای هسته بدن می شود و شما احساس خنک تر شدن می کنید. این دسته میوه ها بسیار کم قند هستند. جالب است بدانید که یک فنجان تمشک تنها 5 گرم و یک فنجان زغال اخته تنها 7 گرم شکر دارد.

رازیانه: علاوه بر این که منجر به بهتر شدن هضم غذا و کاهش اسیدیته معده می شود، آب و فیبر موجود در آن منجر به کاهش دمای بدن نیز می شود.

آناناس: مصرف بیش از حد پروتئین باعث می شود که شما احساس گرما کنید. در واقع بدن انرژی زیادی را صرف شکستن پروتئین کرده و گرما تولید میکند. البته لازم نیست که در فصل تابستان از خوردن پروتئین چشم پوشی کنید بلکه می توانید غذای پروتئینی خود را ھمراه با آناناس بخورید. این میوه، سرشار از آنزیمی به نام بروملین است که پروتئین را می شکند و در نتیجه، ھضم آن را برای بدن، آسانتر می کند و حرارت تولید شده در بدن کمتر می شود.

منبع:prevention

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha