سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 27330
سلامت نیوز :مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی گفت: در حال حاضر در اتاق زایمان بعضی از بیمارستانها مامای مسئول وجود ندارد.
به گزارش مهر، فاطمه زعفرانی درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص ارتقای جایگاه ماماها اظهار داشت: سلامت مادران از اهمیت بالایی برخوردار است و هدف این است تا با اقدامات مناسب بتوانیم مشکلات را در این حوزه کاهش داده و در جهت ارتقاء سلامتی مادران گام بزرگی برداریم.

وی در تشریح اقدامات و مصوبات صورت گرفته درخصوص ارتقای جایگاه ماماها، گفت: برای استفاده از وجود خانمهای مامای دارای مهارت، مصوبه‌ای در نظر گرفته شده که براساس آن خانمهای ماما در بخشهایی که با زنان مرتبط هستند به کار گرفته ‌شوند.

زعفرانی با بیان اینکه در بیمارستانهای تک تخصصی پستهای مدیریتی تصویب شده است، بیان کرد: در حال حاضر خانمهای ماما در بخشهای پس از زایمان و ژنکولوژی نوزادان و کلینیکهای نازایی کمتر مشغول به کار هستند که اجرایی شدن این مصوبات باعث می‌شود تعداد زیادی از افرادی که در این بخشها مشغول هستند، ماماها باشند.

مشاور وزیر در امور مامایی با بیان اینکه در حال حاضر در اتاق زایمان بعضی از مراکز درمانی مامای مسئول وجود ندارد، گفت: در آینده‌ای نزدیک این مشکل نیز حل خواهد شد به نحوی که ماماها باید در تمام بخشهای بیمارستانهایی که صرفاً خدمات زنان و زایمان ارائه می‌دهند حضور فعال داشته و پستهای جدید مدیریتی هم به ماماها داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مصوبات در زمینه ایجاد شغل برای ماماها بسیار راهگشا است، افزود: با گسترش تیمهای سلامت و پزشک خانواده در شهرها نیز از ماماها استفاده خواهد شد و اگر این برنامه به طور کامل تحقق پیدا کند به طور کلی معضل بیکاری ماماها در آینده حل می‌شود.

زعفرانی درباره حضور ماماها در مراکز بهداشتی درمانی گفت: یکی از اعضای تیم سلامت که ارائه خدمات می‌کنند ماماها هستند که از این تعداد حدود 5/50 درصد در مراکز بهداشتی و 49 درصد در بیمارستانها مشغول به کار هستند.

وی همچنین به قانون ارتقای بهره‌وری و استخدام 23 هزار نیرو در سیستم بهداشت و درمان کشور اشاره کرد و گفت: ماماها جزو 20 درصد از نیروی غیر پرستاری هستند که براساس این قانون استخدام خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha