حمام سونا یک فعالیت آرامش‌بخش و خوشایند است. سونا سلامت گردش خون در تمام قسمت‌های بدن ازجمله مغز را بهبود می‌بخشد. این عمل فرایندی کلیدی برای افزایش شادمانی و مبارزه با استرس است.

با حمام سونا کالری بسوزانید و ورزش کنید

سلامت نیوز: حمام سونا یک فعالیت آرامش‌بخش و خوشایند است. سونا سلامت گردش خون در تمام قسمت‌های بدن ازجمله مغز را بهبود می‌بخشد. این عمل فرایندی کلیدی برای افزایش شادمانی و مبارزه با استرس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، برخلاف آنچه که فکر می کنید ، سونا رفتن نه تنها استرس را از ذهنتان دور می کند وجریان خونتان را تقویت می کند بلکه عملکرد عضلانی تان را بهبود می بخشد.

پزشکان تا به امروز بر این باور بودند که سونا فشار خون را پایین می آورد این درحالی است که محققان به این نتیجه رسیده اند که فشار خون نه در هنگام سونا بلکه بعداز سونا پایین  می‌آید.درسونا فشار خون بالا می رود درست مانند ضربان قلب زمانی که ورزش می کنید.

کارشناسان دانشگاه هاله  ویتنبرگ و مراکز پزشکی برلین برای یک آزمون تحقیقاتی ۱۹ نفر را به مدت ۲۵ دقیقه به سونا فرستادند و روی دوچرخه ثابت نشاندند. آنها باید با قوت حدود صد وات رکاب می‌زدند. در هر دو مورد فشار خون و ضربان قلب به نحوی یکسان بالا رفت. اما پس از پایان مدت سونا، فشار خون و ضربان قلب افراد از پیش از سونا هم پایین‌تر آمد.

درنتیجه محققان به این باور رسیدند که سونا رفتن نه تنها باعث آرامش روح  و سلامت پوست می شود بلکه به نوعی ورزش به حساب می آید.

فواید سونا

حمام سونا باعث بهبود جریان خون و تقویت سیستم قلبی و عروقی، افزایش انعطاف پذیری مفاصل و عروق خونی بدن می شود و  تمدد اعصاب، شل کردن عضلات و رفع گرفتگی عضلات، با پاکسازی سطح پوست از سلول های مرده پوست بدن را لطیف تر، شاداب تر و روشن تر می سازد.

همچنین تسکین درد مفاصل در آرتروز و دیگر بیماری های التهابی. افزایش اکسیژن رسانی به سلول های بدن، افزایش سوخت و ساز بدن، (هر جلسه ۳۰ دقیقه ای سونا باعث سوختن۳۰۰ تا۵۰۰ کالری می شود)نیز از دیگر مزایای آن است.

گفتنی است، تعریق در سونا سبب دفع سموم: سدیم، نیکوتین، کلسترول، فلزات سنگین (کادمیوم، سرب، جیوه، روی …)، اوره و اسید لاکتیک می شود، در واقع سونا یک شیوه سمزدایی بسیار کارآمد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha