معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای پویش ملی کنترل فشار خون تاکنون،فشار خون ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار نفر سنجیده و ثبت شد.

فشار خون بیش از ۱۱ میلیون نفر ثبت شد

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای پویش ملی کنترل فشار خون تاکنون،فشار خون ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار نفر سنجیده و ثبت شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،علی رضا رئیسی درباره میزان سنجش فشار خون افراد در پویش ملی کنترل فشار خون بالا افزود: از مجموع این تعداد که فشار خون آنها سنجیده شده، ۲۸۰ هزار و ۷۲۰ نفر فشار خون خود را در سامانه خوداظهاری فشار خون وزارت بهداشت به نشانی salamat.gov.ir ثبت کردند.

وی بیان کرد: همچنین از این تعداد، فشار خون ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار نفر در ایستگاه‌های ثابت و سیار سنجش فشار خون ثبت شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: از این میزان ۹ میلیون و ۱۳۷ هزار مورد در سامانه یکپارچه سلامت (سیب) ثبت شده است.

رئیسی اظهار داشت: تعداد ایستگاه‌های ثابت و سیار که فشار خون افراد را می‌سنجند در کل کشور ۱۲ هزار و ۴۶۰ ایستگاه است.

معاون وزیر بهداشت دوشنبه گذشته از ثبت فشار خون ۶ میلیون و ۵۰ هزار و ۲۵۰ نفر خبر داده بود. بر اساس این آمار فقط در هفته‌ای که گذشت، فشار خون بیش از ۵ میلیون و ۷۱۹ هزار نفر در قالب پویش ملی کنترل فشار خون ثبت شده است.

پویش ملی کنترل فشار خون بالا از ۲۷ اردیبهشت ۹۸ آغاز شده و در مرحله اول نسبت به حساس سازی و اطلاع رسانی جامعه نسبت به بیماری فشار خون اقدام کرده و از روز ۱۸ خرداد وارد مرحله عملیاتی شده و تا ۱۵ تیر ماه ادامه خواهد داشت.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha