مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران گفت: وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی طبق قانون موظف به رسیدگی و درمان کودکان کار به‌صورت رایگان هستند.

وزارت بهداشت موظف به درمان رایگان کودکان کار است

سلامت نیوز:مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران گفت: وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی طبق قانون موظف به رسیدگی و درمان کودکان کار به‌صورت رایگان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،داریوش بیات‌نژاد درباره نقش نهادهای متولی در خصوص رسیدگی به وضعیت کودکان کار در استان تهران با انتقاد از شهرداری تهران، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: طبق آیین‌نامه‌ای که درباره رسیدگی به وضعیت کودکان کار تدوین شده، نقش هر نهاد به‌طور واضح بیان شده است اما در جامعه طوری عنوان می‌شود که فقط سازمان بهزیستی مسئول رسیدگی به وضعیت کودکان کار و حتی معتادان متجاهر است.

وی ادامه داد: طبق قانون و جلساتی که بین سازمان بهزیستی و شهرداری تهران برگزار شد، قرار بر این بود که مسئولان شهرداری حدود ۱۲ سوله را برای نگهداری و خدمات‌دهی به کودکان کار در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهد که متأسفانه این اقدام عملی نشد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران تصریح کرد: از طرفی وزارت بهداشت و بیمارستان‌های علوم پزشکی طبق توافقات صورت گرفته موظف هستند تا کودکان کاری که از لحاظ پزشکی و بهداشتی دچار مشکل هستند را تحت حمایت خود قرار دهند و افرادی که دچار مشکلات مختلف پزشکی هستند را به‌صورت رایگان درمان کنند. وزارت بهداشت باید طبق قانون بخشی از بودجه خود را به درمان کودکان کار اختصاص دهد.

بیات‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های متولی در حوزه رسیدگی به کودکان کار به وظایف خود به بهترین نحو ممکن عمل کنند، شاهد به‌وجود آمدن شهری زیبا خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha