سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 273367

بدن ما قادر نیست تمام پروتئین‌ها و ویتامین‌های مورد نیازش را تولید کند و بنابراین باید این دسته از مواد را با خوردن غذاها یا مکمل‌ها به بدن خود برسانیم که «ویتامین E» (ویتامین ای) یکی از همین مواد مهم و ضروری است.

بهترین منابع غذایی ویتامین E

سلامت نیوز:بدن ما قادر نیست تمام پروتئین‌ها و ویتامین‌های مورد نیازش را تولید کند و بنابراین باید این دسته از مواد را با خوردن غذاها یا مکمل‌ها به بدن خود برسانیم که «ویتامین E» (ویتامین ای) یکی از همین مواد مهم و ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ویتامین E از ویتامین‌های محلول در چربی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی نیز شناخته می‌شود و به پیشگیری از استرس اکسیداتیو در بدن کمک می‌کند.

آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد، محافظت می‌کنند و می‌توانند خطر ابتلاء به بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی یا حتی آلزایمر را کاهش دهند

بنابراین مقادیر مناسب ویتامین E می‌تواند فرد را در برابر بیماری‌های قلبی، سرطان و آسیب چشمی مرتبط با سن (دژنراسیون ماکولا) محافظت کند.

از سوی دیگر مصرف زیاد ویتامین E از طریق مکمل‌ها می‌تواند منجر به خون‌ریزی بیش از حد شود. البته مصرف خوراکی‌های حاوی ویتامین E مانند مواردی که در لیست زیر آورده شده سالم و ایمن محسوب می‌شود.

از مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین E می‌توان به ترتیب به موارد زیر اشاره کرد:

۱- تخمه آفتابگردان

۲- بادام‌ها

۳- آووکادو

۴- اسفناج

۵- کدو گردویی (از خانواده کدو حلوایی)

۶- کیوی

۷- کلم بروکلی

۸- ماهی قزل آلا

۹- روغن زیتون

۱۰- میگو

بنا بر گزارش سایت "مای فود دیتا"، مقدار مورد نیاز مصرف ویتامین E به طور روزانه ۱۵ میلی‌گرم است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha