سپری کردن زمان در طبیعت می تواند احساس رفاه عمومی و آرامش را برای افراد در پی داشته باشد، اما چه مدت زمانی را باید در طبیعت باشیم؟ مطالعه ای جدید نشان می دهد که صرف کردن هفته ای ۲ ساعت در طبیعت کافیست تا به اندازه لازم از مزایای آن برخوردار شد.

برای رسیدن به آرامش دقیقا چقدر زمان در طبیعت بگذرانیم؟

سلامت نیوز: سپری کردن زمان در طبیعت می تواند احساس رفاه عمومی و آرامش را برای افراد در پی داشته باشد، اما چه مدت زمانی را باید در طبیعت باشیم؟ مطالعه ای جدید نشان می دهد که صرف کردن هفته ای ۲ ساعت در طبیعت کافیست تا به اندازه لازم از مزایای آن برخوردار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، ارتباط با طبیعت در جوامع غربی به طور تدریجی کاهش یافته است، باید بررسی کرد که آیا ارتباط مجدد با پارک ها، جنگل ها و سواحل می تواند احساس رفاه عمومی را به افراد بازگرداند یا خیر؟

در مطالعات اخیر دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که زندگی در مناطقی با درختان بیشتر باعث افزایش درک فرد از سلامت جسمی و روحی می شود و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

طبق تحقیقات زندگی در مناطقی با مقادیر بالاتری از فضاهای سبز، مرگ و میر را عمدتا کاهش می دهد.

علیرغم نتایج آشکار مزایای ماندن در فضاهای سبز، هیچکس مقدار دقیق زمانی را که نیاز به صرف کردن در این محیط است را محاسبه نکرده است.

در دانشگاه اکستر انگلستان و دانشگاه اوپسالا در سوئد به منظور درک بهتر روابط بین زمان صرف شده در طبیعت و سلامت ذهنی افراد مطالعه ای جدید صورت گرفت.

در این مطالعه محققان دریافتند تا زمانی که حضور در طبیعت به ۲ ساعت در هفته نرسد، هیچ تاثیری در سلامت و رفاه افراد بوجود نخواهد آمد و حتی صرف زمان بیشتر تاثیر مثبت چندانی نخواهد داشت.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا صرف زمان در طبیعت برای سلامتی و رفاه مناسب است، از جمله در نظر گرفتن شرایط زندگی، کاهش استرس، و لذت بردن از طبیعت و داشتن زمان کافی برای لذت بردن از همراهی دوستان و خانواده.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha