سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 273404

محققان دانشگاه ردبود واقع در هلند، دریافتند نوعی داروی فشار خون موسوم به نیلوادیپین امکان مبارزه با آلزایمر را فراهم می‌کند.

درمان آلزایمر با استفاده از داروی فشار خون

سلامت نیوز:محققان دانشگاه ردبود واقع در هلند، دریافتند نوعی داروی فشار خون موسوم به نیلوادیپین امکان مبارزه با آلزایمر را فراهم می‌کند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی اثر نیلوادیپین را روی ۵۰۰ بیمار با میانگین سنی ۷۳ سال که به بیماری آلزایمر دچار بودند، مورد آزمایش و بررسی قرار دادند.


به گزارش پایگاه خبری یونایتدپرس،نیلوادیپین یک داروی مسدودکننده کانال کلسیم است که برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا تجویز می‌شود. محققان از ۴۴ بیمار خواستند نیلوادیپین یا دارونما مصرف کنند و با استفاده از تصویربرداری MRI جریان خون بخش‌های مختلف مغز این افراد را در آغاز تحقیقات و پس از شش ماه اندازه‌گیری کردند.
در این بررسی‌ها مشخص شد این داروی ضد فشارخون موجب افزایش ۲۰ درصدی جریان خون در هیپوکامپ می‌شود، اما جریان خون سایر بخش‌های مغز را افزایش نمی‌دهد.


با وجود اینکه تحقیقات نشان می‌دهد جریان خون مغز بیماران مبتلا به آلزایمر می‌تواند افزایش یابد، هنوز اثر رخداد بر بیماری به درستی مشخص نیست. این در حالی است که به گفته محققان کاهش فشار خون نمی‌تواند مانع زوال عقل شود.
اکنون محققان در تلاشند تا راهکارهای بهره‌برداری از بهبود فشار خون به ویژه در هیپوکامپ را برای کاهش پیشرفت بیماری آلزایمر شناسایی کنند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Hypertension منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha