واردات سموم پرخطر/ دولت ارز4200 می دهد؛ منت هم می گذارد

سلامت نیوز:رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود ایران گفت: همچنان سموم پرخطر و پرمصرف وارد کشور می شود درصورتیکه نسل جدید سموم با حداقل مصرف و بسیار با کیفیت تر است.

 رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود ایران در مصاحبه با برنامه "گفت و گوی اقتصادی" رادیو گفت و گو، با مقایسه اقتصاد کشاورزی ایران با سایر کشورهای دنیا بیان داشت: اقتصاد کشاورزی در ایران کاملا برعکس کشورهای مختلف دنیاست.

 وی افزود: اگر سایه و دخالت دولت و شرکت های دولتی در تمام مسائل حذف شود و فقط به عنوان ناظر فعالیت کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. دولت بابت سموم با ارز 4200 تومانی بر سر ما منت می گذارد و ما به شدت محاکمه می شویم.

 حسینی یزدی با تاکید بر اینکه دخالت چندین ارگان از جمله تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کننده و وزارتخانه و شرکت خدمات و حمایتی باید حذف شود گفت: ما هیچ نیازی به ارز نداریم و اگر اجازه دهند خودمان تامین می کنیم.

 رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود ایران با اظهار اینکه 50 درصد قوت کشور توسط کشاورزان بدون دخالت دولت تامین می شود افزود: ما در نهاده هایی مانند سم، کم و بذر از سال 1383 تلاش کردیم که شرکت دولتی و خدماتی را، که 70 درصد کود کشور را  به صورت سنتی و کود سیاه و سفید و منسوخ شده تأمین می کند، حذف کنیم اما همچنان سموم پرخطر و پرمصرف به کشور ما وارد، تایید و تولید می شود درصورتیکه نسل جدید سموم با حداقل مصرف و بسیار با کیفیت تر وجود دارد.

کارشناس اقتصاد کشاورزی تصریح کرد: شرکت دولتی و زیان ده خدمات حمایتی برای کلیه شرکتها نامه زده که آمارها و فاکتورهایتان را ارائه دهید. به عبارتی تمامی اطلاعات بخش خصوصی در اختیار بخش دولتی است که این خلاف اصل 44 است.

حسینی یزدی یادآور شد: بنده 60 نامه به مهندس حجتی نوشتم. وقتی برای پیگیری مشکلاتی مان به سوئیس رفتم دو ساعت با رئیس جمهور این کشور هم صحبت شدم اما هنوز موفق به صحبت با آقای حجتی نشدم.

 رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود ایران مطرح کرد: چرا دولت بخش خصوصی را دخالت نمی دهد و ما را در منگنه های تعزیرات و حکومتی و زندان و تهدیدات قرار می دهد؟ چرا ما به خاطر 450 میلیون ارز برای سهم کود و بذر، که چندصد برابر آن برمی گردد، باید درگیر باشیم؟  

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha