سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 273407

یکی از راههای کاهش سطح کلسترول بالا، شروع به مصرف بعضی از مواد غذایی خاص، درست لحظه بیدارشدن صبحگاهی است.

با وعده صبحانه چطور سطح کلسترول را کنترل کنیم؟

سلامت نیوز:یکی از راههای کاهش سطح کلسترول بالا، شروع به مصرف بعضی از مواد غذایی خاص، درست لحظه بیدارشدن صبحگاهی است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،شاید برای اندازه گیری سطح کلسترول نیاز به مراجعات مکرر به پزشک داشته باشید، اما خبر خوب این است که برای کاهش کلسترول فقط چند تغییر ساده در رژیم غذایی، تاثیرات شگرفی در پی خواهد داشت.

برای کاهش کلسترول در وعده صبحانه باید منابع اصلی ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم های سالم را یافته و مصرف کنید:

جوی دو سر: به گفته کارشناسان کلینیک مایو در ایالت مینه سوتا، جوی دو سر یکی از بهترین غذاها برای کاهش کلسترول بد یا همان ال دی ال است. بلغور جو حاوی فیبر محلول است که ال دی ال را کاهش می دهد. فیبر محلول در لوبیا، کلم بروکسل، سیب و گلابی نیز یافت می شود. مصرف 5 تا 10 گرم از این نوع فیبر در روز تاثیر شگفت آوری روی کاهش کلسترول بد دارد.

آووکادو: اسیدهای چرب امگا 3 موجود در این میوه یک راه عالی برای کاهش کلسترول در وعده صبحانه است. بسیاری از مردم از ترس افزایش چربی خون، آووکادو مصرف نمی کنند زیرا محتوای کالری و چربی آن بالاست. با این حال این میوه، منبع فوق العاده مواد مغذی، اسیدهای چرب امگا 3 و ... برای حفظ تعادل سطح کلسترول شماست و منجر به بهبود سلامت قلب می شود.

لیمو و سیر: مصرف یک تا دو حبه سیر به همراه لیمو، شاخه های نعناع و رزماری برای کاهش سطح کلسترول مفید است. سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی، دیورتیک، پاک کننده، ضد عفونی کننده و ضد باکتری است.

نان چاودار و روغن زیتون: مصرف نان های غنی از فیبر در وعده صبحانه یک راه عالی برای کاهش کلسترول است. همیشه نانی را برای وعده صبحانه انتخاب کنید که حای دانه های بیشتر و آرد تصفیه شده کمتر باشد. از مصرف نان های فراوری شده اجتناب کنید و اگر می خواهید واقعا یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، نان جاودار بیشتری مصرف نمایید. این نوع نان حاوی آهن و ویتامین ب است و مصرف آن با روغن زیتون در وعده صبحانه توصیه می شود. روغن زیتون نیز حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع، ویتامین ای و فیتواسترول است که همگی ترکیباتی برای محافظت از سلامت قلب هستند. توجه داشته باشید که صبحانه شما باید حاوی پروتئین نیز باشد. از این رو می توانید یک تکه گوشت کم چرب به همراه تخم مرغ نیز در این وعده میل کنید.

چای سفید: بدون شک این نوشیدنی، یک گزینه عالی برای کاهش کلسترول بالاست. چای سفید دارای خواص هیپوکلسترولیمی است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. این ترکیبات به مهار اکسیداسیون و واکنش های شیمیایی که می توانند رادیکال های آزاد را ایجاد کنند، کمک می نماید. خوشبختانه چای سفید می تواند علیه رادیکال های آزاد مبارزه کند. علاوه بر این، در کشورهای آسیایی، این نوع چای یک سم زدای عالی است و به سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و کاهش وزن کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha