ماساژ درمانی از قدیمی ترین انواع درمان های طبی است که در عصر نوین جای داروها را گرفته که این شیوه برای درمان مبتلایان به اضطراب مفید است.

ماساژ درمانی برای افراد مبتلا به اضطراب مفید است
سلامت نیوز : ماساژ درمانی از قدیمی ترین انواع درمان های طبی است که در عصر نوین جای داروها را گرفته که این شیوه برای درمان مبتلایان به اضطراب مفید است.
حسین عطاءاللهی کارشناس ارشد روان شناسی عمومی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ماساژ در درمان انواع و اقسام مشکلات جسمی و روانی مفید است؛ این درحالی است که با دستکاری عمیق بافت ها موجب تحریک گیرنده های فشار می شود و با این روش می توان از طریق تسهیل رشد جسمی، کاهش درد، افزایش هوشیاری، تقویت کارکرد ایمنی و کاهش فشار روانی بر روی اضطراب و افسردگی تاثیر مثبت گذاشت.

وی افزود: افرادی که در معرض ماساژ قرار می گیرند مقادیر نوراپی نفرین واپی نفرین بیشتری از پایانه سیناسپی ترشح می کنند که باعث پایین آمدن سطح کورتیذول و بزاق در جریان خون می شود که می تواند گواه بر پایین تر بودن سطح فشار روانی آنها باشد.

عطاءاللهی خاطرنشان کرد: آن باور قدیمی که مشت و مال جریان خون را افزایش می هد هنوز تائید نشده اما ماساژ درمانی موجب کاهش هورمون های فشار روانی در جریان خون و همچنین کاهش حالات درون ذهنی اضطراب و افسردگی می شود و افرادی که در معرض این نوع درمان قرار گرفته اند سطح هورمون و فشار روانی شان در ادرار آنها کم تر شده و سطح سروتونین در جریان خون بالا رفته که موجب شادابی بیشتر این افراد می شود./غ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha