سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 273456

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی در استان های مازندران، گلستان، زنجان، خراسان رضوی، فارس و گیلان آغاز شده است.

نسخه نویسی الکترونیکی در کشور آغاز شد

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی در استان های مازندران، گلستان، زنجان، خراسان رضوی، فارس و گیلان آغاز شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، قاسم جان بابایی حاشیه برنامه ملی توانمندسازی روسای بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا افزود: نسخه نویسی الکترونیکی در این استان ها به صورت پایلوت آغاز شده است و تا پایان امسال سراسری می شود.

وی اظهار داشت: اکنون پرونده الکترونیک سلامت نیز در تمام مراکز بهداشت، درمانگاه ها و بیمارستان ها اجرایی و تمام اطلاعات بیماران در این پرونده ثبت و بارگذاری می شود.

جان بابایی ادامه داد: تبادل اسناد بیمار نیز با سازمان های بیمه گر از اول تیرماه امسال آغاز می شود و تمام امور بیماران به صورت الکترونیکی در سیستم نظام سلامت ثبت خواهد شد.

وی به بحث استانداردسازی خدمات بیمارستانی اشاره کرد و گفت: ۶۰۰ خدمت بیمارستانی پرهزینه است، برای مدیریت این خدمات، استانداردسازی آن را نوشته ایم تا بیماران دچار سردرگمی در ارایه خدمات نشوند.

جان بابایی توضیح داد: به عنوان مثال در مورد تعویض مفصل، استاندارد آن را نوشته ایم که کجا و توسط چه کسی انجام شود.

وی در مورد مجهز شدن مطب ها به پرونده الکترونیک سلامت نیز گفت: به مطب ها برای مجهز شدن به این پرونده اعلام شده تا نرم افزار الکترونیکی در اختیار آنها قرار گیرد.

جان بابایی همچنین با بیان اینکه بیمارستان ها باید در قالب بنگاه اقتصادی خدمات درست را به بیماران ارایه دهند؛ تصریح کرد: تبدیل بیمارستان ها به بنگاه اقتصادی تغییر و تحول بسیاری به وجود می آورد و تبادل مالی نیز درست انجام می شود.

وی افزود: در این بنگاه یک تیم بیمارستان ها را اداره می کند و لازم است این اتفاق در کشور رخ دهد.a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha