عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گفت: برخورد امواج ماهواره‌ با اشعه‌های متصاعده شده از پارازیت سبب گرم‌شدن مغز انسان می‌شود.

سلامت نیوز :عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گفت: برخورد امواج ماهواره‌ با اشعه‌های متصاعده شده از پارازیت سبب گرم‌شدن مغز انسان می‌شود.

حمید امامی امروز اظهار داشت: در صورتی كه مغز انسان بیش از 40 درجه گرم شود و حالت پختگی پیدا كند از كار می‌افتد.

وی بیان داشت: تاكنون ادعاهای زیادی در حوزه تاثیر امواج و اشعه‌های ماهواره‌ بر بروز سرطان از سوی افراد مختلفی گزارش شده است، اما هنوز چیزی به صورت علمی اثبات نشده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان با اشاره به اینكه امواج می‌تواند خاصیت سرطان‌زا داشته باشد، تصریح كرد: در صورتی‌كه بپذیریم امواج ماهواره سبب بروز سرطان می‌شود این اتفاق در طول 20 تا 30 سال ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در استان اصفهان سرطان خون و لنفاوی بیش از سایر استان به ثبت رسیده است اما هنوز این موضوع از نظر علمی اثبات نشده و از تعداد بیمارانی كه به مراكز درمانی مراجعه كنند استناد شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان با اشاره به اینكه عددی از میزان بالای سرطان خون و لنفاوی در اصفهان وجود ندارد، افزود: در بررسی اپیدمیولوژیك و اتیولوژی سرطان عوامل مختلفی از جمله آب و هوا، مواد غذایی، موقعیت جغرافیایی و شغل اكثر مردم در بروز این بیماری نقش دارد.

وی تاكید كرد: شاید بتوان تاثیر مواد غذایی مثل مصرف گوشت قرمز را در افزایش یا كاهش سرطان پروستات درست خواند اما مصرف آن هیچ تاثیری بر سرطان حنجره، ریه و معده ندارد.

امامی گفت: در حال حاضر تئوری‌های در سطح دنیا مبنی بر تاثیر امواج ماهواره بر ایجاد سرطان مطرح شده است اما به صورت مقاله یا كتابی تاكنون ثبت نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha