رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام؟ره؟ گفت: «با ایجاد بزرگ‌ترین شهرک تخصصی دارویی منطقه، از واردات 500میلیون‌دلاری دارو به کشور جلوگیری خواهد شد».

شهرک صنعتی دارویی «برکت» افتتاح شد

سلامت نیوز:رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام؟ره؟ گفت: «با ایجاد بزرگ‌ترین شهرک تخصصی دارویی منطقه، از واردات 500میلیون‌دلاری دارو به کشور جلوگیری خواهد شد».


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو ،مراسم بهره‌برداری از طرح ملی شهرک صنعتی دارویی «برکت»، بزرگ‌ترین شرکت دارویی تخصصی منطقه، با حضور آقای سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برگزار شد. آقای محمد مخبر روز گذشته در حاشیه این مراسم گفت: «ما در جنگی وسیع‌تر از جنگ تحمیلی قرار داریم و حتی مردم عادی نیز این جنگ را حفظ کرده‌اند».

وی افزود: «جنگ تحمیلی ما سه مؤلفه موفق داشت که یکی از آن فرماندهی امام بودند که در قضیه شکست حصر آبادان و پاوه نقش بسیار مؤثری ایفا کردند و گفتند باید این حصر شکسته شود و شکسته شد».


رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام؟ره؟ افزود: «در زمان جنگ تحمیلی، ارتش منسجمی نداشتیم و سپاه هم به‌خوبی شکل نگرفته بود؛ ولی این فرمانبری مردم و جوانان از امام بود که نهایتا منجر به این شد که جنگ تحمیلی را بردیم». مخبر به سخنان اینچنین ادامه داد:‌ «امروز در جنگی که قرار داریم، جنگی وسیع‌تر و عمیق‌تر از جنگ تحمیلی است و جغرافیای کشور و همین‌طور 80میلیون نفر درگیر آن هستند.

در‌حال‌حاضر، نفوذ بین‌المللی و توان دفاعی کشور با زمان جنگ تحمیلی مقایسه‌شدنی نیست و اینکه عده‌ای فکر می‌کنند جنگی در کشور اتفاق خواهد افتاد، شوخی است؛ ولی فشار معیشتی و اقتصادی نقطه آسیب ما محسوب می‌شود و 12 سال است که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) پیام‌های سالانه خود را به اهمیت موضوع تولید و اقتصاد اختصاص داده‌اند».

مخبر اظهار کرد: «ما رهبری آگاه و دانا داریم و مردم نیز پادررکاب‌تر از زمان جنگ در صحنه حضور دارند. سرداران جنگ اقتصادی امروز همان فعالان اقتصادی کشور هستند و اگر این افراد پای کار بیایند، قطعا معضلات اقتصادی را نیز بدون هیچ آسیبی پشت‌سر خواهیم گذاشت». وی یادآور شد: «شهرک «برکت» در حالی بهره‌برداری شده که در اوج تحریم‌ها قرار داشتیم. یکی از اقداماتی که باید انجام شود، اتحاد بین بخش خصوصی، عمومی و دولتی است که اگر ایجاد شود، قطعا از این مبدأ هم عبور خواهیم کرد».


رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام؟ره؟ افزود: «ما هیچ‌چیزی برای عبور از این مقطع کم نداریم و اگر نتوانیم مدیریت کنیم، به مشکل برخواهیم خورد». مخبر با اشاره به اینکه تولید و رونق آن یکی از راهبردی‌ترین اقداماتی است که می‌تواند ما را از این شرایط عبور دهد، گفت:‌ «یکی از راهبردهای ستاد اجرایی کمک به بخش دارویی کشور است و ما در ستاد به‌دنبال انتفاع از این بخش نیستیم.

بنده ورود سودبخش دارویی به ستاد را ممنوع کرده‌ام و در سال گذشته، توانستیم از تولیدات شرکت دارویی «سبحان» 120میلیارد تومان از جیب بیماران سرطانی کم کنیم».

وی افزود: «شهرک دارویی‌ای که امروز بهره‌برداری شد، 400میلیارد تومان هزینه دربر داشته و اولویت اصلی ما واگذاری زمین‌های این شهرک به بخش خصوصی و خارجی است». رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام؟ره؟ گفت:‌ «در حادثه سیل اخیر، بیش از 1800میلیارد تومان کالا برای سیل‌زدگان تهیه و بینشان توزیع شد. در آینده، تا 500میلیون دلار از واردات دارو باید جلوگیری کنیم و این داروها باید در داخل کشور تولید شود؛ چراکه ظرفیت لازم در‌این‌زمینه
وجود دارد».

  رونمایی داروهای جدید داخلی
آقای فتحیان، مدیرعامل شرکت دارویی «برکت» روز گذشته با اشاره به رونمایی 9 قلم داروی تولید داخل گفت: «با ایجاد این شهرک صنعتی دارویی، ایران به یکی از قطب‌های اصلی دارویی منطقه تبدیل می‌شود.‌

این شهرک در وسعتی 200هکتاری تأسیس و 400میلیارد تومان برای راه‌اندازی‌اش هزینه شده است». وی افزود: «با ایجاد این شهرک توسعه صادرات دارویی کشور و صرفه‌جویی ارزی در واردات را شاهد خواهیم بود».

به‌گفته فتحیان، این شهرک برای هفت‌هزار نفر از متخصصان اشتغالزایی کرده و 30هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با آن همکاری خواهند کرد. با تأسیس این شهرک، از ایران به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی دارویی منطقه یاد خواهند کرد.


همچنین، زمین این شهرک را ستاد اجرایی به قیمت روز خریده و به‌خوبی نقشه ساخت شهرک را طراحی کرده؛ به‌گونه‌ای که 53درصد آن قطعات داخلی، 27درصد فضای سبز و 20درصد باقی‌مانده نیز دیگر فضاهای پیش‌بینی شده است. فتحیان افزود:‌ «در این شهرک صدهزار شرکت دانش‌بنیان می‌تواند حضور پیدا کند و از خروج ارز جلوگیری می‌شود».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha