سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: بر اساس نقشه جامع علمی سلامت علم پاسخگو به نیازهای جامعه در اولویت وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

به گزارش  فارس، مرضیه وحید دستجردی در مراسم رونمایی از نقشه جامع علمی سلامت كشور كه امروز در تالار ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد افزود: باید بودجه‌ها را به سمتی جاری كنیم كه تولید علم داشته باشیم و برای این كار باید در تقسیم‌شدن اعتبارات، بحث آموزش و پژوهش را بیش از پیش در نظر بگیریم.

وی افزود: سلامت، نداشتن بیماری نیست بلكه برخورداری از رفاه كامل اجتماعی، جسمی، معنوی و روانی است و ما در چشم‌انداز 20 ساله دیدیم كه ایران باید در سال 1404 از سلامت كامل در زمینه‌های مختلف برخوردار باشد.

وحید دستجردی تصریح كرد: سلامت زمینه‌ساز پیشرفت كشورهاست و دولتمردان كشور باید در نظر داشته باشند كه زمینه ساز توسعه كشور موضوع سلامت است و ارتقا سلامت منجر به رشد اقتصادی خواهد شد در حالی كه عكس آن صادق نیست.

وی گفت: مشخص شده است كه 11 درصد رشد اقتصادی در سال 1960 تا 1990 در 52 كشور به دلیل وجود سلامت اتفاق افتاده است. همچنین در سال 2001 در كشورهای آمریكای لاتین نشان داده شد كه افزایش سلامت مردم منجر به رشد 33 درصدی اقتصاد شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در نقشه جامع علمی سلامت كشور چند جهت‌گیری كلی داریم كه اولویت دادن به علم پاسخگو به نیازهای جامعه و حضور مؤثر در عرصه‌های بین‌المللی از مهمترین آنهاست.

وی گفت: تكمیل چرخه نوآوری سلامت صیانت از منابع و شفافیت و پاسخگویی در مورد آنها و تبدیل گفتمان علمی به گفتمان جامعه از دیگر موارد موجود در نقشه جامع علمی سلامت كشور است.

وحید دستجردی ادامه داد: بر اساس این نقشه سالانه باید 20 هزار پژوهشگر در دانشكده‌ها داشته باشیم همچنین 700 پژوهشكده و 90 پژوهشگاه فعال وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha