سلامت نیوز : معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: آموزش علوم پایه پزشكی در محیط‌های بسته كلاس‌های درسی جای انتقاد دارد.

به گزارش فارس، بیست و دومین همایش انجمن فیزیوتراپی ایران امروز در هتل المپیك تهران برگزار شد.

محمدعلی محققی، معاون آموزشی وزیر بهداشت درباره ایجاد ظرفیت مطلوب تلفیق آموزش و ارائه خدمات سلامت در كشور از بی‌توجهی به استفاده عملی از این ظرفیت خبر داد و اظهار داشت: بیمارستان‌های آموزشی نباید ویژه متخصصان تلقی شود در حقیقت این محل‌ها جایی برای آموزش تمام سطوح رشته‌های مرتبط با پزشكی است؛ رسانه‌ها نباید این انتقادها را جنجالی كنند ضمن اینكه هدف استفاده از تمام ظرفیت‌های كشور است.

وی اخلاق و معنویات را یكی از محور‌های فراموش‌شده در تدوین محتوای علمی رشته‌های دانشگاهی در كشور بیان كرد و اظهار داشت: همگرایی علوم پایه پزشكی و علوم بالینی، تلفیق عملی آموزش با نظام سلامت، سلامت محوری به جای بیمار محوری، تقویت همكاری‌های بین بخشی در رشته‌های پزشكی و تقویت بنیادهای پژوهشی از دیگر محورهای فراموش شده به شمار می‌رود.

وی با بیان اینكه "رازی " پیشكسوت طرح اخلاق پزشكی در جهان است و این شخصیت علمی خواستار توجه بیشتر به تدوین محتوای علمی رشته‌ها بوده است، گفت: این امر باید با رویكرد مرجعیت علمی كشور انجام شود؛ آموزش علوم پایه پزشكی در محیط های بسته كلاس‌های درسی جای انتقاد دارد.

وی به تقویت ابعاد بین رشته‌ای و لزوم همكاری متخصصان رشته‌های مختلف اشاره كرد و ادامه داد: همكاری آنان موجب سلامت بیمار می‌شود به همین خاطر نباید توجه بیش از اندازه به مدرك گرایی ما را از مسائل اصلی غافل كند.

محققی افزود: در هرم‌های رشته‌ای، متخصصان بالای هرم تعدادشان كم است به همین دلیل باید به تقویت آموزش در كف هرم و پایه‌های آموزشی بیشتر توجه كرد در این راستا ایجاد دكترای حرفه‌ای فیزیوتراپی یكی از راه‌های ارتقای علمی این رشته است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، تقویت پژوهش در بخش‌های علمی كشور را امری لازم دانست و خاطرنشان كرد: نظام علمی كشور به تقویت نگارش علمی قوی و ثبت علمی تجربیات پژوهشی نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha