در پی انتشار مکرر اخبار کذب به نقل از وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از سوی خبرگزاری فارس ، رییس دفتر حقوقی این وزارتخانه با طرح شکایت به دادستان عمومی و انقلاب اسلامی پیگیری این ماجراجویی رسانه ای را خواستار شد .

وزیر بهداشت به جای عذرخواهی، تکذیب کرد+واکنش وزارت بهداشت
سلامت نیوز : مرضیه وحید دستجردی در شصت و ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور كه صبح امروز در ساختمان مركزی دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد گفت: «رهاسازی بیماران در تهران به هیچ وجه صحت ندارد و ما به عنوان شاكی خصوصی وارد موضوع شدیم.»

وی افزود در مورد بیمارانی كه گفته می‌شوند رها شده‌اند و مواردی كه در مشهد گفته می‌شد بیمارانی جذامی از آسایشگاه جذامی‌ها رها شده‌اند و مورد دیگر در لرستان خبر داده شده بود دقت روسای دانشگاه‌ها و نظارت بر مجموعه خود را می‌طلبد.

با این وجود وزیر بهداشت هیچ توضیحی درباره تصاویر منتشر شده و ادعاهای بیماران رها شده ارائه نکرد.

چند روز پیش عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران ضمن تائید رهاسازی بیماران توسط یک بیمارستان دولتی اعلام کرد که تعدادی از متهمان این پرونده بازداشت شده اند.

در همین بین رییس بیمارستان امام خمینی(ره) که زیر مجموعه‌اش این تخلف را صورت داده اند از کار برکنار شد.
منبع:فرارو

در این میان وزارت بهداشت با انتشار خبری با عنوان شکایت وزارت بهداشت و درمان از جنجال آفرینی جدید خبرگزاری فارس مطلب یاد شده را تکذیب کرد

در پی انتشار مکرر اخبار کذب به نقل از وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از سوی خبرگزاری فارس ، رییس دفتر حقوقی این وزارتخانه با طرح شکایت به دادستان عمومی و انقلاب اسلامی پیگیری این ماجراجویی رسانه ای را خواستار شد .

بر اساس این گزارش در بخشی از این دادخواست آمده است :«در پی انتشار خبری مبنی بر رها کردن دو بیمار به علت عدم توانایی مالی از سوی یک بیمارستان دولتی در هفته گذشته ، حجم وسیع تبلیغاتی از سوی رسانه های داخلی و خارجی علیه نظام سلامت بلکه تمامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت . با توجه به حساسیت موضوع ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، دانشگاه و مسئولین بیمارستان در اولین گام به منظور کشف حقیقت و بررسی موضوع ضمن تعیین کمیته ای خاص برای بررسی موضوع شکواییه را تقدیم دادسرا نمود و تحقیق در جهت کشف حقیقت و تعقیب و مجازات عاملان و مسببان احتمالی موضوع را خواستار گردید . نوع و کیفیت حادثه منتشره به وضوح دلالت بر آن دارد که موضوع آنچنان که ادعا شده نیست بویژه آنکه یکی از بیماران رها شده ادعایی ، اصلا سابقه بستری در آن بیمارستان را نداشته و بیمار دیگر نیز 11 روز قبل از انتشار خبر بعد از معالجه کامل و مساعدت در هزینه درمان با وجود داشتن نشانی مشخص توسط گروهی از افراد خاطی در محلی خارج از بیمارستان رها شده اند .»

در بخش دیگری از این دادخواست با اشاره به هجمه وسیع تبلیغاتی علیه نظام جمهوری اسلامی با انتشار این خبر گفته شده است « وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ 13/2/90 در نشست روسای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور همین موضوع را مطرح کردند و اظهار داشتند موضوع رهاسازی بیماران با آن کیفیت و نحوه ای که بیان شده است واقعیت ندارد.

متاسفانه خبرگزاری فارس و سایت خبری فردا با تحریف سخنان وزیر محترم بهداشت این گونه اعلام داشته است که وزیر بهداشت موضوع رها کردن بیماران را تکذیب کرده و با پروبال دادن آن، مطالب کذب و خلاف واقعی را بیان داشته اند و تهمت های ناروایی را در حق ایشان وهمکاران وی مرتکب گردیده اند.»

به گزارش خبرنگار وب دا دقایقی پس از انتشار خبر کذب خبرگزاری فارس، برخی رسانه ها و سایت های داخلی با استناد به این خبر موج جدیدی از حملات رسانه ای خود را متوجه وزارت بهداشت و درمان و جامعه خدوم پزشکی نموده اند که این مسئله موجب اعتراض مسئولان و روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور شد.

گزارش خبرنگار وب دا حاکی است درست چند ساعت پس از انتشار این خبر و نقل خبرگزاری های متعدد از آن، خبرگزاری فارس در یک اقدام شگفت انگیز نسبت به اصلاح تیتر و بخش هایی از خبر ارسالی خود اقدام نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha