چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 27361

براساس پیش بینی سازمان ملل متحد، جمعیت جهان تا قبل از سال 2050 از مرز 9 میلیارد خواهد گذشت و اگر نرخ باروری فعلی ادامه یابد که انتظار هم همین خواهد بود، تا پایان قرن جاری میلادی جمعیت جهان به رقم 1 میلیارد و 100 میلیون نفر خواهد رسید.

سلامت نیوز : براساس پیش بینی سازمان ملل متحد، جمعیت جهان تا قبل از سال 2050 از مرز 9 میلیارد خواهد گذشت و اگر نرخ  باروری فعلی ادامه یابد که انتظار هم همین خواهد بود، تا پایان قرن جاری میلادی جمعیت جهان به رقم 1 میلیارد و 100 میلیون نفر خواهد رسید.

 بر اساس "گزارش وضعیت جمعیت جهان 2010" که به وسیله بخش جمعیت اداره امور اقتصادی و اجتماعی ملل متحد دیروز در مقر سازمان ملل متحد در شهر نیویورک انتشار یافت بیشترین افزایش جمعیت در "کشور های دارای باروری بالا" که عمدتا در جنوب منطقه صحرای آفریقا قرار دارند و بعضی از کشور های آسیایی، اقیانوسیه و آمریکای لاتین رخ خواهد داد.

در این گزارش آمده است در حال حاضر جمعیت جهان 7 میلیارد نفر است که این رقم تا سال 2023 به 8 میلیارد، 2041 به 9 میلیارد و سپس به 10 میلیارد نفر بعد از 2081 خواهد رسید.

خانم هانیه زلوتنیک مدیر بخش جمعیت دیروز در مقر سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت جمعیت بسیاری از کشور ها در حال پیر شدن است و این روند ادامه خواهد یافت و به همین ترتیب نرخ باروری در این کشور ها کاهش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha