زشكان توصیه می‌كنند پیش از این كه ناچار شوید به دلیل ابتلا به پوكی استخوان و كاهش تراكم استخوانی، از داروهای استخوان‌ساز استفاده كنید، می‌توانید با تغییر در رژیم غذایی و مصرف مكمل‌ها البته طبق تجویز پزشك، از مصرف این داروها تا حد امكان جلوگیری كنید.

سلامت نیوز :پزشكان توصیه می‌كنند پیش از این كه ناچار شوید به دلیل ابتلا به پوكی استخوان و كاهش تراكم استخوانی، از داروهای استخوان‌ساز استفاده كنید، می‌توانید با تغییر در رژیم غذایی و مصرف مكمل‌ها البته طبق تجویز پزشك، از مصرف این داروها تا حد امكان جلوگیری كنید.

به گزارش ایسنا، كارن چاپمن نوواكوفسكی، استاد تغذیه در دانشگاه ایلینویز آمریكا در این‌ باره خاطرنشان كرد: مصرف داروهای تجویزی استخوان ‌ساز معمولا هزینه زیادی را به بیمار تحمیل می‌كند و در عین حال نیز عوارض جانبی قابل توجهی دارد و به همین خاطر باید به عنوان آخرین گزینه مورد استفاده قرار بگیرد.


به گزارش روزنامه دیلی ‌میل، دكتر چاپمن و دستیارانش در یك بازبینی مطالعاتی تاكید كردند: افراد بزرگسالی كه مصرف كلسیم و ویتامینD را افزایش می‌دهند معمولا با این روش، تراكم املاح معدنی در استخوان‌های آنها نیز بیشتر می‌شود و در نتیجه كمتر دچار شكستگی‌های استخوانی به ویژه از ناحیه استخوان لگن می‌شوند. دریافت این دو ماده معدنی از طریق مكمل‌ها امكان‌پذیر است، اما البته غذاها نیز منبع مناسبی از این ریزمغذی‌ها محسوب می‌شوند.

برای مثال غذاها و خوراكی‌های غنی شده با كلسیم و ویتامین D مانند شیرسویا، آب پرتقال، ماست، غلات، كراكرها، نان و حتی پنكیك‌های غنی شده نمونه‌های مناسبی برای دریافت این املاح ضروری برای سلامت استخوانها هستند.

این مقاله بازبینی در مجله تغذیه به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha