چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
سلامت نیوز : كارشناسان سلامت روان هشدار دادند افراد میانسالی كه كمتر یا بیشتر از حد توصیه شده می‌خوابند در معرض ابتلا به مشكلات و اختلالات ذهنی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، توصیه پزشكان كمتر از شش ساعت و یا بیشتر از هشت ساعت خواب شبانه در سنین میانسالی، غیر استاندارد و نامتعادل است.

متخصصان دانشكده پزشكی دانشگاه كالج لندن مطالعات خود را در این زمینه طی دوره از سال 1977 تا 1999 و از سال 2003 تا 2004 میلادی انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، در این مطالعات كسانی كه الگوهای خواب آنها در این دو دوره تغییر كرده بود با افرادی كه الگوی خواب ثابتی داشتند، مورد مقایسه قرار گرفتند. سپس به هر یك از افراد یك باطری تست استاندارد حافظه، استدلال، واژه‌یابی و وضعیت درك كلی داده شد.

یافته‌ها نشان داد كسانی كه هر شب هفت ساعت به طور منظم می‌خوابند بالاترین امتیاز را دراین تست‌های ذهنی كسب می‌كنند. اما افرادی كه كمتر از شش ساعت یا بیشتر از هشت ساعت می‌خوابند، پایین‌ترین امتیاز را در این تست‌ها به دست می‌آورند.

از سوی دیگر پزشكان هشدار می‌دهند كسانی كه با كمبود خواب مزمن مواجه هستند در بدنشان هورمون‌ها و مواد شیمیایی تولید می‌شود كه خطر ابتلا به بیماری قلبی و سكته و مشكلات دیگری مثل فشار خون بالا، كلسترول، دیابت و چاقی را افزایش می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha