سلامت نیوز : مدیركل دفتر توسعه منابع فیزیكی و امور عمرانی وزارت بهداشت از آغاز عملیات اجرایی طرح‌های جایگزین سه بیمارستان قدیمی پایتخت از سال جاری خبر داد.

مهندس سید محمدمهدی كلانتریان در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: طرح‌های جایگزین سه بیمارستان 540 تختخوابی شهدای تجریش، امام خمینی (ره) و بیمارستان رازی در امین آباد امسال با كمك وزارت مسكن كلنگ می‌خورد.

به گفته وی، این سه بیمارستان مجموعا حدود دوهزار تخت بیمارستانی را شامل می‌شوند؛ به طوری كه هر یك از این بیمارستان‌ها در مجموع دارای 700 تخت هستند كه 540 تخت از این تخت‌ها، تخت بستری است.

مهندس كلانتریان گفت: یك هزار و 500 تخت بیمارستانی نیز كه از سال‌های گذشته شروع شده با پیشرفت فیزیكی قابل قبولی در حال اجرا است.

وی افزود‌: تمام مطالعات طراحی و تهیه نقشه‌ها برای این سه بیمارستان انجام‌ شده است. به این ترتیب این سه بیمارستان جایگزین سه بیمارستان فرسوده پایتخت می‌شوند؛ چرا كه سیاست وزارت بهداشت جایگزین كردن بیمارستان‌های فرسوده است نه مقاوم‌سازی آنها. بر این اساس از ابتدای دولت نهم تاكنون برای بهره‌برداری از59 هزار تخت بیمارستانی برنامه‌ریزی شده كه از این میان 12 هزار تخت تحویل داده شده و 47 هزار تخت بیمارستانی نیز در حال طراحی و اجرا است.

مدیركل دفتر توسعه منابع فیزیكی و امور عمرانی وزارت بهداشت افزود: هریك از این سه بیمارستان‌ حدود 70 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد كه اعتبار امسال ساخت این بیمارستان‌ها مناسب است. بسته به میزان اعتبار، ساخت هریك از این بیمارستان‌ها حداقل سه سال به طول می‌انجامد. در مجموع در صورت تامین اعتبارات، بهره‌برداری از این پروژه‌ها طی سه سال در توان مهندسی كشور وجود دارد.

وی افزود: همچنین طراحی دو هزار و 500 تخت بیمارستانی دیگر در استان تهران آغاز شده است. بیمارستان‌های شریعتی، بهارلو، امیراعلم، مسیح دانشوری، كودكان مفید، 15 خرداد، اشرفی اصفهانی، میرزا كوچك‌خان و مدرس از جمله بیمارستان‌هایی هستند كه عملیات مطالعاتی طرح‌های جایگزین آنها درحال انجام است.

مهندس كلانتریان ابراز امیدواری كرد كه با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها، كیفیت خدمات در بیمارستان‌های تهران به وضعیت مطلوب برسد و رضایتمندی بیماران را به دنبال داشته باشد.

گفتنی است؛ پیش از این مهندس كلانتریان در گفت‌وگو با ایسنا از تدوین استانداردهای بیمارستانی برای اولین بار در كشور خبر داده و بود و گفته بود كه بیمارستان‌های جدید با كیفیت بهتری به مردم خدمات ارایه خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha