كودكان خصوصأ در سنین 3 تا 5 سال، هر چه را كه در ذهن خود مجسم می‌كنند واقعی می‌پندارند و آن را به زبان می‌آورند و والدین نباید با ایجاد حساسیت بیش از حد، رشد تفكر و تخیل خلاق آنها را با مشكل روبر كنند.

سلامت نیوز : كودكان خصوصأ در سنین 3 تا 5 سال، هر چه را كه در ذهن خود مجسم می‌كنند واقعی می‌پندارند و آن را به زبان می‌آورند و والدین نباید با ایجاد حساسیت بیش از حد، رشد تفكر و تخیل خلاق آنها را با مشكل روبر كنند.
كامبیز كامكاری، روان شناس وعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: كودكان از هنگامی كه آغاز به صحبت كردن می‌كنند امكان دروغگویی در آنها وجود دارد كه این دروغگویی می‌تواند ابزاری یا تخیلی باشد.
وی گفت: در دروغگویی ابزاری كودك برای رسیدن به یك هدف مشخص از گفتن حقیقت اجتناب می‌كند كه این هدف ممكن است گرفتن پاداش، اجتناب از تنبیه ومانند اینها باشد.
كامكاری افزود: در دروغگویی تخیلی كودك هر چه را كه در خیال خود مجسم می‌كند به زبان می‌آورد ،فكر می‌كند این تصورات واقعی هستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: كودكان خصوصا در سنین 3 تا 5 سال در حال پرورش تخیل خود هستند.
و والدین نباید با ایجاد حساسیت این رشد تفكر و تخیل خلاق را با مشكل مواجه كنند.
وی تصریح كرد: علت دروغگویی در كودكان الگو برداری از والدین و رسانه ها است و برای حل این مشكل ابتدا باید بزرگترین رفتار خود را اصلاح كنند.
این روان شناس اظهار داشت: دروغگویی باعث می‌شود كودك در یادگیری مهارت های اجتماعی ،منفعل بار بیاید و مهارت های مثل جسارت وتوان نه گفتن رانیاموزد و خودش را ضعیف تصور كند كه این باعث تخریب عزت نفس و ترسو بارآمدن وی می‌شود.
وی خاطر نشان كرد: كودكان ذاتا حقیقت پندارند و تصور می‌كنند هر چه كه می‌بینند و می‌شنوند واقعی است و باید علت این دروغگویی را در ساختار جامعه و دروغگویی بزرگسالان جستجو كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha