شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 273716

رییس اداره یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به رها‌سازی 100 گونه جانوری جمع‌آوری شده از فروشندگان حیات وحش گفت: فروشندگان حیوانات ممنوعه حیات وحش به صورت زیر‌زمینی کار می‌کنند و بعضا افراد دستفروشی هستند که در بازار پرندگان خلیج و بازار تجریش به صورت پراکنده حضور دارند که به محض رویت و شناسایی قطعا با آنها برخورد خواهیم کرد.

فعالیت زیرزمینی فروشندگان حیات وحش

سلامت نیوز: رییس اداره یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به رها‌سازی 100 گونه جانوری جمع‌آوری شده از فروشندگان حیات وحش گفت: فروشندگان حیوانات ممنوعه حیات وحش به صورت زیر‌زمینی کار می‌کنند و بعضا افراد دستفروشی هستند که در بازار پرندگان خلیج و بازار تجریش به صورت پراکنده حضور دارند که به محض رویت و شناسایی قطعا با آنها برخورد خواهیم کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تعادل ،محمدرضا خویشتندار درباره خرید و فروش حیات وحش به ویژه سنجاب گفت: یگان حفاظت محیط‌زیست در استان تهران گشت‌های موردی را در دستور کار دارد. همچنین در صورتی که همیاران محیط‌زیست و شهروندان اطلاع‌رسانی کنند، یگان حفاظت نیز اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

او ادامه داد: حیواناتی که از فروشندگان جمع‌آوری می‌شوند، چنانچه قابلیت رهاسازی در حیات وحش را داشته باشند با ادارات کل محیط‌زیست در استان‌های مختلف مکاتبه کرده و حیوان را در اختیار آن استان‌ها قرار می‌دهیم تا در حیات وحش رهاسازی شوند. فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران خاطرنشان کرد:

مهم‌ترین موضوع برای جلوگیری از خرید و فروش حیات وحش ممنوعه بحث تنویر افکار عمومی و آموزش به شهروندان است. هر چقدر سطح آگاهی مردم بالاتر رود به‌طور مسلم تقاضا کاهش پیدا کرده و افرادی که اقدام به زنده‌گیری این حیوانات می‌کنند به مقصود خود نخواهند رسید، از همین‌رو مهم‌ترین موضوع در این خصوص برای ما آموزش و اطلاع‌رسانی است.

خویشتندار تاکید کرد: در خصوص سنجاب‌هایی هم که کوه‌های زاگرس برای فروش به تهران آورده می‌شوند ما نیز اکیپ‌هایی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا محل‌های عرضه‌کننده این حیوانات را مورد کنترل قرار دهند تا چنانچه موردی مشاهده شد، بلافاصله نسبت به ضبط آن اقدام کنند.

او ادامه داد: از همکارانم در استان‌هایی که این سنجاب‌ها در آنجا زنده‌گیری می‌شوند نیز خواهش می‌کنم برنامه مدونی برای برخورد با این قاچاچیان داشته باشند، چراکه اگر ارتباط تنگاتنگی بین یگان‌های حفاظت محیط‌زیست استان‌های مبدا و مقصد وجود داشته باشد، قطعا شاهد کاهش خرید و فروش و عرضه حیات وحش خواهیم بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به قانون شکار و صید گفت: طبق قانون شکار و صید ما می‌توانیم برای خریدار، فروشنده و نگهدارنده حیات وحش اعلام جرم کرده و نسبت به آن اقدام کنیم در خصوص افرادی که حیات وحش نگهداری می‌کنند چنانچه به ما اطلاعاتی ارسال شود می‌توانیم حکم ورود به منزل را دریافت کرده و نسبت به جمع‌آوری حیوانات اقدام کنیم اما قطعا مشکلات کمتری برای برخورد با عرضه‌کنندگان وجود دارد و ما در وهله اول سعی می‌کنیم تا محل عرضه این نوع جانوران را شناسایی و آنها را جمع‌آوری کنیم و همزمان و موازی به افکار عمومی نیز آموزش‌های لازم در این زمینه ارایه می‌شود.

خویشتندار اظهار کرد: در هفته‌های اخیر نیز 100 گونه جانوری که از قاچاقچیان و فروشندگان حیات وحش کشف و ضبط شده بود در طبیعت رها‌سازی شدند. فروشندگان حیوانات ممنوعه حیات وحش به صورت زیر‌زمینی کار می‌کنند و بعضا افراد دستفروشی هستند که در بازار پرندگان خلیج و بازار تجریش به صورت پراکنده حضور دارند که به محض رویت و شناسایی قطعا با آنها برخورد خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha