چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 27372
 سلامت نیوز : یك متخصص پوست و مو گفت: زمانی كه حوله با بدن تماس پیدا می‏كند، میكروب‏ها و قارچ‏های روی پوست به آن منتقل می‌شود و در صورتی كه حوله مرطوب بماند، میكروب‌ها و قارچ‌ها در آن تكثیر پیدا می‌كنند.

امیر هوشنگ احسانی در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار داشت: رطوبت عامل مناسبی برای رشد میكروب‏ها و قارچ‏هاست.

وی گفت: حوله یك وسیله بهداشی و شخصی است و چون میكروب‌ها پوست و وسایل مرطوب را دوست دارند، بهتر است كه افراد از حوله دیگران استفاده نكنند.

این متخصص پوست و مو افزود: وقتی حوله با بدن تماس پیدا می‏كند، میكروب‏ها و قارچ‏های روی پوست به آن منتقل می‌شود و در صورتی كه حوله مرطوب بماند و در محل مناسب خشك نشود، شرایط رشد و تكثیر میكروب‏ها فراهم می‏‌‌شود.

احسانی اضافه كرد: اگر از حوله دیگران برای خشك كردن بدن استفاده شود، ممكن است كه آلودگی به بدن او نیز منتقل ‏شود و در صورتی كه فرد از این حوله استفاده كند، احتمال افزایش شدت آلودگی وجود دارد.

وی بیان داشت: برای پیشگیری از این مشكلات و جلوگیری از رشد و تكثیر میكروب‏ها و قارچ‏ها، حوله حمام به‌طور مرتب شسته و در محل مناسبی مقابل آفتاب خشك شود.

این متخصص پوست و مو افزود: بهتر است، حوله در برابر جریان هوا و مقابل نور آفتاب خشك شود و رطوبت آن به طور كامل از بین برود ضمن اینكه حوله باید در آب دمای بالای 76 تا 77 درجه سانتی‏گراد شسته شود تا همه میكروب‌های آن از بین رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha