محققان دانشگاه MIT، راهکار جدیدی برای معلق کردن قطرات بسیار ریز یک مایع درون مایع دیگر که با عنوان نانوامولسیون شناخته می‌شود را توسعه دادند که امکان دارو رسانی از طریق پوست را فراهم می‌کند.

دانشمندان موفق به دارو رسانی از طریق پوست شدند

سلامت نیوز:محققان دانشگاه MIT، راهکار جدیدی برای معلق کردن قطرات بسیار ریز یک مایع درون مایع دیگر که با عنوان نانوامولسیون شناخته می‌شود را توسعه دادند که امکان دارو رسانی از طریق پوست را فراهم می‌کند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این امولسیون‌ها شباهت زیادی به مخلوط روغن و سرکه درون سس سالاد دارند که هنگام تکان دادن ظرف حاوی آن، درون یکدیگر معلق می‌شوند. البته ذرات معلق درون نانوامولسیون‌ها بسیار کوچک‌تر هستند.


به گزارش پایگاه خبری ساینس‌دیلی،ابعاد بسیار کوچک قطرات معلق در این نانوامولسیون موجب پایداری آن برای مدتی بیش از یک سال می‌شود. محققان به منظور نشان‌دادن قابلیت‌های این نانوامولیسون توانستند مولکول‌های ایبوپروفن را به درون نانوامولسیون وارد کنند.


همچنین محققان توانستند روش جدیدی را برای تبدیل سریع نانوامولسیون به یک ژل در دمای بدن (۳۷ درجه سانتیگراد) بیابند که برای تولید موادی با قابلیت دارورسانی از طریق پوست و تزریق کاربرد دارد.


نانوامولسیون‌ها که حاوی قطراتی با قطر کمتر از ۲۰۰ نانومتر هستند، به دلیل پایداری بالا و نسبت بالاتر سطح به حجم که در ترکیباتی مانند داروها یا کرم‌های ضدآفتاب، امکان انتقال بار بیشتری از مواد فعال را فراهم می‌کند، مطلوبیت دارند.


محققان دریافتند با تغییر اندازه قطرات امولسیون و میزان تمرکز و ساختار پلیمرهای موسوم به Pluronics که به امولسیون اضافه کردند، می‌توان خصوصیات ژل به دست آمده از جمله دمای تبدیل امولسیون به ژل و میزان کش‌سانی آن را کنترل کرد.


گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha