در برخی کلینیک های مشاوره و درمان اختلالات جنسی به جای درمان، بر خلاف اصول حرفه ای درمان و مشاوره اقدام به اقدامات نامناسب و دامن زدن به انحرافات جنسی برخی مبتلایان میکنند.

لزوم نظارت بر کلینیک هایی که به جای درمان اختلالات جنسی به انحرافات جنسی دامن میزنند

سلامت نیوز:ماجرا از یک استخدام در یکی از این مراکز مشاوره شروع شد و فردی برای کار به یکی از این مراکز مراجعه  می کند که ظاهرا دارای مجوز هم بوده است اما با گذشت هر روز به ماجراهای عجیبی در این مرکز مشاوره پی می برد. این فرد که اطلاعاتش در نزد سلامت نیوز محفوظ است با خبرنگار سلامت نیوز در اینباره صحبت کرده که بخشی از گفته های وی را در زیر می خوانید:


به گزارش سلامت نیوز «اکثر افرادی که در این مرکز مشغول به کار شده اند از دانشجویان پیام نور در مقطع کارشناسی بودند که به اسم س.ک.س تراپیست مشغول به کار شده اند که این خود یک تخلف محسوب می شود چرا که افراد زیر مقطع کارشناسی ارشد نمی توانند برای این کار مجوزی داشته باشند و باید حتما دوره های لازم را گذرانده باشند.


بیشترین مراجعه کننده به این مرکز مشکلات جنسی داشتند و شیوه جلب اعتماد افراد برای مراجعه حضوری به این مرکز استفاده از مشاوره تلفنی بود تا بتوانند مشتریان خود را جذب کنند و اکثر مراجعه کنندگان این مرکز را مردان تشکیل می دادند این در حالی است که چنین شیوه کاری که دختران دانشجو باید انجام می دادند بیشتر شبیه کار زنان خیابانی است و دیگر نیازی به کسب تحصیلات نیست اما این مرکز از این روش برای درآمدزایی خود استفاده می کند.


افرادی به عنوان درمان مشکلات جنسی خود به این مرکز مشاوره مراجعه می کردند و کارشناسان با ابزار رابطه جنسی خشن با فرد بیمار تحت عنوان درمان به اتاق هایی که برای این کار اختصاص داده شده بود راهنمایی می شدند و خبری از درمان این افراد نبود بلکه در واقع شیوه ای برای ارضای این افراد که به رابطه جنسی خشن تمایل داشتند، بود.

البته در این مرکز مراجعانی هم برای درمان افسردگی و اضطراب و دیگر اختلالات روانی حضور پیدا می کردند که برای درمان این افراد از کارشناسان ارشد که دارای مجوز هم بودند استفاده می کردند و بنظر میرسد این کار در واقع پوششی بود برای فعالیت این مرکز .»

در برخی کلینیک های مشاوره و درمان اختلالات جنسی به جای درمان، بر خلاف اصول حرفه ای درمان و مشاوره اقدام به اقدامات نامناسب و دامن زدن به انحرافات جنسی برخی مبتلایان میکنند.

به گزارش سلامت نیوز در واقع بنظر میرسد این مراکز برخلاف قانون سرویس دهنده هستند نه درمانگر مشکلات و انحرافات جنسی و لازم است نظارت های بیشتری از سوی مراکز نظارتی مانند سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بر مراکز مشاوره بخصوص مراکزی که در زمینه درمان اختلالات جنسی کار می کنند، انجام گیرد.

ممکن است که برای شما هم پیش آمده باشد که در شبکه های اجتماعی و اینترنت با انبوهی از تبلیغات درباره مراکز مشاوره خانواده و ازدواج و درمان مشکلات و اختلالات جنسی و حتی انحرافات جنسی  روبرو شده باشید که متاسفانه برخی از این مراکز به صورت قانونی فعالیت می کنند اما برخی دیگر از مراکز که حتی ممکن است مجوز هم داشته باشند در پوشش مشاوره شیوه جدیدی برای کسب درآمد خود راه اندازی کرده اند.


از آنجایی که تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره از نظر بسیاری از مردم بالاست و افراد کمی حاضر هستند با وجود مشکلاتی که به آن دچار هستند برای هر ۴۰ دقیقه تا یک ساعت مشاوره مبلغی بالای ۱۰۰ هزارتومان را پرداخت کنند لذا این مراکز برای گرداندن خود به شیوه هایی که برخلاف قانون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است روی آورده اند و در پوشش مشاوره خانواده و مشاوره و درمان اختلالات روانی با شیوه بطور مثال مشاوره تلفنی و با استفاده از  تعدادی دانشجویان مقطع کارشناسی برای این کار استخدام می کنند و از این راه درآمدزایی می کنند.

اینکه در برخی کلینیک های مشاوره و درمان اختلالات جنسی به جای درمان، در جهت دامن زدن به برخی انحرافات جنسی گام برمی دارند در واقع این مراکز سرویس دهنده هستند نه درمانگر مشکلات و انحرافات جنسی و لازم است نظارت های بیشتری از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بر مراکز مشاوره بخصوص مراکزی که در زمینه درمان اختلالات جنسی کار می کنند، انجام گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha