چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 27381

یك متخصص تغذیه گفت: گیلاس اشتها‌آور، آرام‌بخش و تسكین‌دهنده اعصاب است، قوای فكری را تقویت می‌كند و باعث خوش خلقی می‌شود.

سلامت نیوز :یك متخصص تغذیه گفت: گیلاس اشتها‌آور، آرام‌بخش و تسكین‌دهنده اعصاب است، قوای فكری را تقویت می‌كند و باعث خوش خلقی می‌شود.

مرتضی صفوی در گفت‌و‌گو با  فارس اظهار داشت: گیلاس یكی از میوه‌های لطیف و سرشار از املاح معدنی مانند كلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم،‌ گوگرد و آهن و كبالت، مس، منگنز و روی است.

وی گفت: گیلاس دارای چربی كم و فیبر زیاد است و برای تصفیه خون در سیستم گوارشی بسیار مفید است. سموم بدن را دفع می‌كند و همچنین برای كاركرد منظم قلب، روده و معده نیز بسیار مفید است.

این متخصص تغذیه افزود: گیلاس اشتها‌آور، آرام‌بخش و تسكین‌دهنده اعصاب است، قوای فكری را تقویت می‌كند و موجب خوش خلقی افراد می‌شود.

صفوی گفت: كسانی كه رماتیسم و درد ورم مفاصل دارند می‌توانند گیلاس مصرف كنند. ضمن اینكه گیلاس برای افراد مبتلا به سنگ كلیه و سنگ صفرا بسیار مفید است.

وی ادامه داد: افرادی كه زیاد گوشت استفاده می‌كنند و خون آنها اسیدی است می‌توانند از گیلاس استفاده كنند به دلیل اینكه خون را قلیایی می‌كند.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: گیلاس همچنین ملین است، خون را پاك و معده را نیز تمیز می‌كند، لاغر‌ كننده نیز است و افراد می‌توانند روزانه 250 تا 350 گرم از آن را در یك وعده غذایی مصرف كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha