ثبت نام در بیست و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی از روز 21 فروردین آغاز و داوطلبان تا آخر امروز 14 اردیبهشت مهلت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

به گزارش مهر، ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی WWW.sanjeshp.ir انجام خواهد شد و مهلت ثبت نام تمدید نمی شود. کلیه مدارک مندرج در دفترچه راهنما باید از سوی داوطلب اسکن شده و به صورت اینترنتی ارسال شودبر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی شرایط مشمولان سربازی که می توانند در این آزمون ثبت نام کنند شامل داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و اتمام خدمت سربازی تا 31 شهریور ماه 90 با ارائه گواهی لازم از یگان مربوطه است.

همچنین داوطلبان واجد شرایط سه ‌گانه که از سوی مرکز سنجش اعلام شده است می توانند پیش از انجام خدمت وظیفه  عمومی در آزمون شرکت کنند. این شرایط شامل قرار گرفتن در میان یک درصد برتر (اول) دانشگاه ها، مشمولان آیین ‌نامه استعدادهای درخشان و مشمولان قانون متأهلین است.بر اساس اعلام مرکز سنجش، استفاده از این شرایط، منوط به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستادکل نیروهای مسلح است.

شرایط عمومی لازم برای پذیرش دستیار در دوره تخصصی دندانپزشکی اعتقاد کامل به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تدین به یکی از ادیان رسمی کشور، داشتن مدرک دکتری دندانپزشکی عمومی، نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر انجام خدمات طرح نیروی انسانی، نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر خدمت وظیفه عمومی، برخورداری از سلامت جسم و روان و نداشتن نقص عضو موثر حرفه ای است.

سهمیه های پذیرش برای دوره دستیاری دندانپزشکی در دو بخش سهمیه آزاد و سهمیه رزمندگان است و در بخش سهمیه آزاد نیز پذیرش در دو بخش صورت می گیرد. بخش پذیرش دولتی شامل تعهد خاص و تعهد عام است و بخش تحصیل با پرداخت شهریه از جمله این دو بخش هستند.

آزمون کتبی در 6 مرداد در شهرهای تهران، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز، کرمان، مشهد، یزد و همدان برگزار می شود و پذیرفته شدگان به میزان سه برابر ظرفیت پذیرش معرفی می شوند و پس از اعلام کارنامه، افراد مجاز به انتخاب رشته می توانند 100 رشته - محل را انتخاب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha