دادستان تهران در مورد اظهارات اخیر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه اخبار مربوط به رها کردن سه بیمار در تهران صحت ندارد، گفت: وقتی دادستان مطلبی را عنوان کند مسئولان راه دیگری را نگویند.

سلامت نیوز :دادستان تهران در مورد اظهارات اخیر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه اخبار مربوط به رها کردن سه بیمار در تهران صحت ندارد، گفت: وقتی دادستان مطلبی را عنوان کند مسئولان راه دیگری را نگویند.
به گزارش مهر، عباس جعفری دولت آبادی در مراسم تودیع رئیس دفتر امور زنان و اطفال دادسرای تهران که روز چهارشنبه در مجتمع قضائی عدالت میدان تجریش برگزار شد، با تشریح کامل پرونده رهاسازی بیماران در حاشیه تهران گفت: این خبر دو هفته در رسانه‌ها مطرح بود و هنوز هم اتفاقاتی به آن دامن می‌زند زیرا عده‌ای اظهارنظرهای مختلفی می‌کنند در حالی که وقتی دادستان مطلبی را عنوان می‌کند مسئولان نباید راه دیگری را بیان کنند چون دادستان سند دارد.

وی افزود: در این حادثه 6 نفر مربوط به رها کردن بیمار اول و بیمار دوم دستگیر و 4 نفر هم در مورد بیمار سوم بازداشت شدند. البته در مورد انتشار عکس هم با نگاه نقادانه وارد شدیم.

جعفری دولت آبادی اظهار داشت: براساس تحقیقاتی که در مورد عکس و فیلم منتشر شده از رها کردن دو بیمار در تهران به عمل آمد فیلمبردار دستگیر شد و عنوان کرد ما هم از این حادثه مطلع شدیم و آمدیم و به عنوان خبرنگار افتخاری عکس و فیلم تهیه کردیم چون در این منطقه هر کس هر چیزی دارد و اضافی است به این مکان پرت می کند و اهالی منطقه به این جور حوادث حساس شدند.

دادستان تهران در مورد برخی اظهارت مبنی بر اینکه این حوادث جنبه سیاسی دارد گفت: این فرضیه تنها یک فرض است و اگر اثبات شود دستگاه قضائی وارد می شود.

وی گفت: بهزیستی تهران هم عجولانه گفته است بستری کردن بیمار مجوز می‌خواهد ما از بهزیستی این سئوال را داریم آیا رها کردن بیمار هم مجوز می‌خواهد. باید به بهزیستی بگوییم که اداره سرپرستی دادسرای تهران مجوز برای این دو بیمار صادر کرده است و نامه‌ها هم موجود است ولی اینکه بگوییم بستری کردن مجوز می خواهد نباید مانع از حمایت از مردم شود. مگر می‌شود چون مجوزی در کار نبوده بیمار را در بیابان و خیابان رها کنیم و خود را تبرئه کنیم در حالی که در همه نظامها حمایت از طبقات ضعیف یک افتخار است و نباید اجازه دهیم افراد ضعیف پایمال شوند.

وی از مسئولان و دستگاهها خواست تا در این پرونده از اظهار نظر خودداری کنند زیرا بازپرس شب و روز کار می‌کند و حتی از مسئولان بهزیستی و کهریزک هم بازجویی کردیم.

دادستان تهران افزود: در پرونده بیمار رها شده سوم دو بار بیمار را بردند به کهریزک و مسئولان کهریزک می‌گویند ما تشخیص ندادیم بیمار برای ماست. حال فردی که مسئول بوده تا بیمار را باز گرداند به جای بردن بیمار به مرکز اصلی بیمار را رها کرده که در این مورد دلایل بهزیستی و کهریزک هم استماع شده است. ولی در این پرونده‌ها برخی طوری وانمود کردند که دادستانی می خواهد با پزشکان مقابله کند و یا اینکه عده‌ای با پزشکان دشمنی دارند در حالی که در هر حوزه‌ای حتی قضاوت هم تخلف وجود دارد.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها در اتفاقاتی مانند حادثه میدان کاج و عقرب سیاه خوش درخشیدند ولی نباید در انتشار اخبار غرض داشته باشند. اگر رسانه‌ها دروغ بگویند قابل تعقیب است و باید اخبارش سند داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha