مدیرکل بهزیستی فارس زنانه شدن مواد مخدر از دهه هفتاد تاکنون را زنگ خطری جدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در دهه ٧٠ یک درصد، دهه هشتاد کمتر از ۵ درصد اما در دهه ٩٠ شاهد گرایش ۵ تا ١٠ درصدی زنان به مواد مخدر هستیم.

بهزیستی: زنانه شدن اعتیاد خطری جدی است!

سلامت نیوز:مدیرکل بهزیستی فارس زنانه شدن مواد مخدر از دهه هفتاد تاکنون را زنگ خطری جدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در دهه ٧٠ یک درصد، دهه هشتاد کمتر از ۵ درصد اما در دهه ٩٠ شاهد گرایش ۵ تا ١٠ درصدی زنان به مواد مخدر هستیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آقتاب یزد ، سید مرتضی موسوی با بیان اینکه جامعه امروز تشنه بسیاری از آگاهی‌ها از وضعیت موجود اجتماعی است، بر لزوم آسیب شناشی برای واقع نگری و تدوین یک نسخه اثربخش در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر در تدوین یک نسخه علل را نشناسیم، دچار مشکل خواهیم شد. امروز سمت و سوی مواد مخدر از سنتی به صنعتی به ویژه آمفتامین‌ها افزایش یافته و جامعه ما مستعد و خواهان استفاده از آنها است.

امروز ایران سپر بلای دنیا شده و حدود ۵ درصد ایرانیان دچار اعتیاد هستند، هزار و دویست تا هزار و هشتصد معتاد متجاهر در شیراز شناسایی شده که بین 35 تا 100 نفر آنان زن و 40 درصد هم غیرفارسی هستند، مرکز ماده شانزده شیراز، 240 نفر ظرفیت دارد، حال آنکه اسفند سال گذشته در کمپ‌های مختلف بالغ بر هزار و چهارصد نفر نگهداری شدند.


موسوی به درمان‌های غیردارویی در عطاری‌ها از طریق کپسول‌های دست ساز و اصطلاحا شربت بنفشه هم اشاره و با تاکید بر آگاهی بیشتر خانواده‌ها، گفت: فروش این نوع داروها در عطاری‌ها را تایید نمی‌کنیم و به شدت با این موضوع برخورد می‌شود. سه عطاری طی سال‌های گذشته در سال‌های ٩۵ تا ٩۶ تعطیل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha