چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 27400
سلامت نیوز :  یك فوق‌‌تخصص شبكیه چشم گفت: فشار خون بالا، بیشتر به شبكیه چشم آسیب وارد می‌كند؛ اگر معاینه چشم در افرادی كه فشارخون بالا دارند، به طور مرتب انجام شود، از عوارضی كه این بیماری برای چشم به وجود می‌آورد، جلوگیری می‌شود.

مهدی بهنیا در گفت‌وگو با فارس  در خصوص تأثیر فشارخون بالا بر سلامت چشم اظهار داشت: انسداد شریان یا ورید مركزی شبكیه یكی از تأثیرات سوء فشار خون بالا بر چشم است و این مسئله باعث كاهش دید دائمی می‌شود.

وی گفت: بیشترین اثر سوء فشارخون بالا در شبكیه چشم رخ می‌دهد؛ با این وجود این بیماری دیگر ارگان‌های چشم را نیز درگیر می‌كند؛ اگر معاینه چشم در افرادی كه فشارخون بالا دارند، مرتب انجام شود از عوارضی كه این بیماری برای چشم به وجود می‌آورد، جلوگیری می‌شود.

این فوق تخصص شبكیه چشم به افزایش فشار خون در جوانان اشاره كرد و بیان داشت: این مسئله تغییراتی را در رنگدانه‌های مشیمیه و عروق چشم ایجاد می‌كند؛ فشارخون بیش از حد می‌تواند پاره شدن رگ‌های ظریف ملتحمه و خونریزی زیر ملتحمه چشم را به وجود آورد.

بهنیا درمان و كنترل بیماری فشارخون را مهمترین اقدام درمانی برای مبتلایان به عوارض چشمی ناشی از فشارخون دانست و خاطرنشان كرد: اگر درمان‌های دقیق و مناسبی صورت گیرد، می‌توان تغییراتی كه بر اثر این بیماری در شبكیه چشم به وجود آمده است را برطرف كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha