سلامت نیوز :  شهردار تهران گفت: اگر زباله‌های تر و خشك از هم جدا شود در سال حداقل 100 میلیارد تومان به نفع شهرداری و بیت‌المال است و صرفه جویی می‌شود.

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح 90 پروژه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ترافیكی كه امروز در منطقه 8 برگزار شد اظهار داشت: شهرداری تهران یك نهاد عمومی غیردولتی است كه امروز تمام امورش از پول شهروندان اداره می‌شود.

قالیباف بیان داشت: ‌از سیاست‌های شهرداری تهران این است كه هر اموری كه مردم می‌توانند انجام دهند در اختیارشان قرار بگیرد.

شهردار تهران با اشاره به اینكه امور شهرداری در سطوح مختلف به مردم واگذار می‌شود خاطرنشان كرد: در 4 ماه گذشته در شهرداری تهران تلاش شد كه كارها به دست مردم سپرده شود مانند صدور پروانه ساخت. كار وقتی در دست مردم قرار می‌گیرد بهتر انجام می‌شود.

قالیباف به موضوع فرهنگی و آموزشی در شهر تهران اشاره كرد و گفت: در شهر تهران به موضوع فرهنگی و آموزشی كمتر توجه می‌شود.

وی با اشاره به اینكه شهروندان از بنده بیشتر توقع كارهای عمرانی دارند ولی باید كارهای فرهنگی را در اولویت قرار گیرد، خاطرنشان كرد: خدماتی كه شهرداری به شهر می‌دهد برای تربیت یك انسان بر مبنای اسلام است

قالیباف بیان داشت:‌در بحث بافت‌های فرسوده دغدغه ساخت خانه ندارنم بلكه بافت‌های فرسوده در حال تهدید عزت و شرف شهروندان است.

وی با بیان اینكه 380 خانه محله كه در شهر تهران وجود دارد باید ریشه در مسجد و فرهنگ مسجد داشته باشد گفت: اگر فرهنگ مسجد و تفكر آن كه وابسته به روحانیت است با گذشت زمان از اهداف خود فاصله خواهیم گرفت.

قالیباف بیان داشت:‌ روزانه 8 هزار تن زباله در شهر تهران جمع‌آوری می‌شود كه این تعداد در ماه‌های بهمن و اسفند به 11 هزار تن می‌رسد كه شهرداری روزانه 3 بار نسبت به خالی كردن زباله‌ها اقدام می‌كند.

وی افزود: اگر شهروندان تصمیم بگیرند 100 گرم زباله در روز كمتر مصرف كنند كارهای بزرگ اقتصادی می‌توان انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha