یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 27412
سلامت نیوز : پزشكان و متخصصان سرطان در آزمایشات جدید خود یك تركیب اصلی را شناسایی كرده‌اند كه در گسترش و انتشار سرطان ریه به سایر بافت‌های بدن نقش اصلی را ایفا می‌كند.

به گزارش  ایسنا، این تركیب جدید و كلیدی همچنین ممكن است به عنوان فاكتوری برای متوقف كردن انتشار سرطان ریه با استفاده از درمانهای داروی جدید قابل استفاده باشد.


به گزارش روزنامه سان، پزشكان مركز سرطان ام .‌دی اندرسون در دانشگاه تگزاس در مطالعات خود روشی را برای شناسایی سلولهای سرطانی ریه در معرض متاستاز شناسایی كرده و سپس مكانیسمی را آشكار ساختند كه سلولهای اولیه تومور را به انواع كشنده‌تر آنها تبدیل می‌كنند و قابلیت آن را دارد این سلول‌ها را به سایر نقاط بدن منتقل كند.

جزئیات این آزمایشات در مجله «ارزیابی بالینی» منتشر شده است.

مهمترین علائم سرطان ریه شامل سرفه‌ مداوم، خلط‌ گاهی همراه با خون، خس‌خس، درد سینه، خستگی‌ و ضعف‌، كاهش‌ وزن، درد شانه‌، بازو یا استخوان‌ها هستند اما این سرطان گاهی‌ هم می‌تواند بدون‌ علامت‌ باشد.

به گفته پزشكان، اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود امکان درمان تا حد زیادی بالا می‌رود، ولی هر چه از مدت زمان ابتلا به بیماری بیشتر می‌گذرد، امکان درمان تا حد زیادی پایین می‌آید و حتی در مراحلی از بیماری عملا درمان قطعی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha