یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 27414
سلامت نیوز : پزشكان در مطالعات جدید خود تاكید كردند موز حاوی نوعی ماده شیمیایی است كه این ماده می‌تواند سلاحی قدرتمند برای مقابله با ویروس اچ آی وی باشد.

به گزارش  ایسنا، این پزشكان می‌گویند پروتئین گیاهی که به طور طبیعی در موز یافت می‌شود به اندازه دو داروی ضد اچ آی وی که در حال حاضر در دست آزمایش هستند در مهار انتشار این ویروس در بدن انسان موثر است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، گروه متخصصان دانشگاه میشیگان معتقد هستند كه اگر بتوان با استفاده از موادی موسوم به «میکروبیسیدها» حاصل از این پروتئین گیاهی، احتمال آلودگی در ناحیه مهبل را کاهش داد، روشی نسبتا کم هزینه برای مقابله با ایدز به ویژه برای کشورهای در حال توسعه خواهد بود.

آنها معتقدند كه این یافته جدید ممکن است در نهایت به تولید میکروبسیدهای ارزان قیمت‌تری منجر شود. متخصصان در سراسر جهان بر این باور هستند كه دستیابی به سلاح‌های جدید برای جنگیدن با ویروس اچ آی وی امری ضروری است.

آمارها نشان می دهد كه در حال حاضر در ازای هر نفر که داروهای حیاتی ضد ویروس ایدز را دریافت می‌کنند، بیش از دو نفر به حاملان این ویروس افزوده می‌شود. بنابراین گزارش، مواد شیمیایی که در گیاهان یافت می‌شوند، می‌توانند در صورت استفاده صحیح تا حد زیادی جلوی گسترش عفونت را بگیرد. با این که سال‌ها طول خواهد کشید تا نتیجه این آزمایش جدید روی بیماران مورد تایید قرار بگیرد، اما پزشكان بر این باور هستند كه حتی تركیباتی که تا حدودی در این زمینه موثر هستند، ممکن است بتوانند جان بسیاری را نجات دهد.


نتایج این آزمایشات در نشریه شیمی بیولوژیک منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha