سلامت نیوز :  استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: سالانه هفت هزار زن در كشور بر اثر ابتلا به سرطان سینه، جان خود را از دست می دهند.
 
دكتر محبوبه رضوی نیا  در گفت و گو با ایرنا گفت: سرطان سینه، شایع ترین بیماری زنان در عصر حاضر است و اكنون حدود 40 هزار زن در كشور به این بیماری مبتلا هستند.
این متخصص زنان با بیان اینكه 70درصد سرطان سینه با تشخیص به موقع، قابل درمان است، اظهار داشت: زنان باید پس از 35 سالگی، هر سال آزمایش ماموگرافی انجام دهند تا از سلامت خود برای پیشگیری از سرطان سینه، مطمئن شوند.
رضوی نیا با اظهار تاسف از اینكه بسیاری از زنان به دلیل ترس و نگرانی از این بیماری، آزمایش ماموگرافی انجام نمی دهند، گفت: هرچه مرحله تشخیص این بیماری دیرتر صورت گیرد، موفقیت‌های درمانی كمتر شده و در نتیجه هزینه‌های درمانی، بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه مصرف داروهای هورمونی استروژن و پروژسترون در دوران یائسگی نیز تا میزان قابل توجهی احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد، افزود: زنانی كه به دلایل مختلف در معرض امواج رادیو تراپی قرار می گیرند، بیشتر از سایر افراد به این نوع سرطان مبتلا می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha