پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

همه می‌گویند باید «آسان» گرفت، اما «سخت» می‌شود کسی را در این دور و زمانه پیدا کرد که آن را به همین راحتی و آسان برگزار کند؛ مراسم ازدواج را می‌گویم.

عروسی VIP فقط با ۶۰۰میلیون تومان

سلامت نیوز: همه می‌گویند باید «آسان» گرفت، اما «سخت» می‌شود کسی را در این دور و زمانه پیدا کرد که آن را به همین راحتی و آسان برگزار کند؛ مراسم ازدواج را می‌گویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ،ابتدای کار همه‌چیز آسان پیش می‌رود، خواستگاری و تعیین مهریه و شیربها، حتی کسی از داماد نمی‌پرسد که آیا توان پرداخت چندهزار سکه بهار آزادی را دارد یا نه؟ به همین راحتی مراسم خواستگاری با خوبی و خوش برگزار و مراسم عقد به پایان می‌رسد؛ اما این تازه آغاز ماجراست...

امروز مشکلات و مسائلی که بر سر راه جوانان وجود دارد به‌قدری زیاد است که جوانان را بر سر دو راهی قرار داده است، یا باید قید ازدواج را زده آن را به تعویق بیندازند و یا بعد از تلاش‌های طولانی و مرارت‌های زیاد یا به‌سختی به نتیجه خواهند رسید.

این روزها زرق‌وبرق‌ها و تجملات آن‌قدر جلوی چشم برخی جوانان را گرفته که آنها حتی نمی‌توانند راه‌های همواری را که برای ازدواج سر راه آنها وجود دارند ببینند. چشم‌ها آن‌قدر به آن بالاها دوخته شده‌اند که زیبایی‌های دور و بر خودمان را گم کرده‌ایم.

وقتی پای درددل جوانان دم بخت می‌نشینیم و از آنها دلیل عدم علاقه‌شان به ازدواج را می‌پرسیم، اولین چیزی که به زبان می‌آورند بالابودن هزینه‌های ازدواج است؛ هزینه‌هایی که آنچنان سر به فلک کشیده‌اند که دیگر رمقی برای پوشیدن لباس سفید نمی‌گذارند.

ازدواج‌های آسان را جدی بگیرید

شاید اگر در این لحظه بشنوید که در همین تهران، بیخ گوش خودتان مکان‌هایی هستند که ازدواج را با حداقلی‌ترین هزینه‌ها برای شما فراهم می‌کنند، شاید باورکردنش برایتان سخت باشد. اما این حرف عجیبی که من زدم چندان هم دور از ذهن نیست و ازدواج‌های آسان به مدد برخی از تالارها و سالن‌هایی که روش‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های ازدواج ابداع کرده‌اند، ممکن شده‌اند.

ازدواج با 7میلیون تومان

اگر ازدواج را برای خودمان به هزارتوی تجملات عجیب و غریب تبدیل نکنیم و بتوانیم از برخی از حاشیه‌ها چشم‌پوشی کنیم، آنگاه با کمترین رقم‌ها هم می‌توان ازدواجی متفاوت و زیبا را تجربه کرد. کافی است لغت «ازدواج آسان» را در موتور جست‌وجوی گوگل تایپ کنیم و کمی در سایت‌هایی که بالا می‌آیند جست‌وجو کنیم تا ببینیم که ازدواج‌کردن با رقم‌هایی که حتی به خواب هم نمی‌دیدیم ممکن است.

بعضی از این رقم‌ها آن‌قدر پایین هستند که کنجکاوانه تو را برای میزان تدارکاتی که برای مراسم در نظر دارند به سمت تماس با تالارها سوق می‌دهد و همین من را ترغیب کرد که تلفن را بردارم و با شماره‌ای که در سایت ثبت‌شده تماس بگیرم. زن میانسالی گوشی را برمی‌دارد و در جواب لحن همراه با تعجب من که می‌گویم مگر با این رقم هم می‌توان یک عروسی گرفت، می‌گوید:

«بله خانم، اگر روش صرفه‌جویی در هزینه‌ها را بلد باشید می‌توانید با هر رقمی که مد نظرتان است ازدواج کنید. بسته به اینکه تعداد مهمان‌هایتان چقدر باشد و چه امکاناتی را بخواهید رقم‌ها متفاوت هستند.»

  قبل از زنگ‌زدن چندتایی از عکس‌های تالار را در سایت دیده‌ام و برایم باورکردنی نیست که چنین امکاناتی برای یک ازدواج ارزان وجود داشته باشند، بنابراین از مسئول تالار در مورد نرخ‌های عروسی می‌پرسم، رقمی که می‌گوید چیزی شبیه جادو به نظر می‌رسد ولی اگر هوشمندی به خرج بدهیم و توقع‌ها را هم پایین بیاوریم آنگاه ازدواج چندان هم که به نظر می‌رسد سخت نیست. او در مورد نرخ تمام‌شده تالار می‌گوید: «بسته به امکاناتی که افراد از ما می‌خواهند نرخ‌ها از 7میلیون تومان شروع می‌شوند و تا 30میلیون هم می‌رسند.»

آگهی‌های بعدی در شهرهای دیگر هم نظرم را جلب می‌کنند به آنها هم زنگ می‌زنم. تقریبا جواب‌ها مشابه هستند: «بسته به امکاناتی که شما متقاضی دریافت آنها هستید و تعداد مهمان‌هایتان رقم‌ها متفاوت هستند.» اما نکته مشترکی که خودنمایی می‌کند این است که رقم‌هایی مطرح می‌شودکه حتی در خواب هم نمی‌دیدیم بتوان با آنها یک ازدواج خاطره‌انگیز داشت.

دنبال پرکردن دهان مردم نباشیم

ازدواج آن‌قدرها هم سخت نیست، اگر ما دست از تجمل‌پرستی برداریم و به‌جای اینکه به‌دنبال پرکردن دهان مردم باشیم به‌دنبال شروع یک زندگی آبرومند باشیم که پایه‌های اصلی آن عشق و محبت باشد. یک شب ارزشش را ندارد که ما هزاران شب را به‌خاطرش خراب کنیم.

اینکه خانواده‌ها و خودمان را زیر بار قرض قرار دهیم که تحسین مردم را بشنویم راه به جایی نمی‌برد، زیرا عده‌ای هیچ‌وقت از هیچ‌چیزی راضی نمی‌شوند، حتی عروسی‌هایی هم که در تالارهای آنچنانی برگزار می‌شوند به باد انتقاد گرفته می‌شوند.

رقم‌های نجومی برای عروسی VIP

راستی اسم تالارهای آنچنانی که آمد، بد نیست سری هم به قیمت‌ها و امکانات آنها بزنیم. اسم‌های معروفی در این زمینه در اینترنت وجود دارند که ظاهرا به گوش همه افرادی که دنبال عروسی‌های آنچنانی هستند آشنا هستند.

با یکی از این تالارهای لوکس تماس می‌گیرم، هنوز جمله‌ام را تمام نکرده‌ام که خانم منشی شروع به صحبت‌کردن و تبلیغ خدماتشان می‌کند: «منوی ما به‌صورت سلف سرویس است، دی جی هم داریم، یک‌سری از خدمات هم وجود دارند که برای دیدن آنها باید حضوری مراجعه کنید.

بسته به منویی که انتخاب می‌کنید قیمت‌ها متفاوت هستند ولی کمترین نرخی که در این تالار برای حدود 150مهمان لازم است حدود 300میلیون است.» به نظر می‌رسد که تالار مورد نظر خدمات VIP هم دارد که مختص کسانی است که می‌خواهند عروسی تجملی‌تری داشته باشند.»

از خدماتی که در این سرویس ارائه می‌شود می‌توان به گل‌آرایی جایگاه و آتش‌بازی ویژه اشاره کرد. خدمات دیگری هم ارائه می‌شوند که باید حضوری از روی منو سفارش بدهید.» با یک حساب سرانگشتی و آن‌گونه که خانم منشی می‌گوید یک عروسی VIP در تالار آنها حداقل 600میلیون تومان آب می‌خورد. اگر سطح توقعات و تعداد مهمان‌ها بیشتر باشد با رقم‌های نجومی‌تری هم سروکار داریم.»

نگاهمان را به ازدواج تغییر دهیم

قضاوت را به خود شما واگذار می‌کنیم، همان‌طور که انتخاب هم با خود شماست. انتخابی که در آن‌دقت نداشته باشیم برای یک عمر ما را زیر خروارها تومان بدهی می‌برد که گاهی آن‌قدر کمرشکن می‌شوند که سر از زندان درمی‌آورند.

پس بیایید به خودمان سخت نگیریم. این خود ما هستیم که برای زندگی‌مان از همان آغاز حاشیه می‌سازیم. کافی است جامعه ما کمی نگاهش به ازدواج را تغییر دهد تا آمارهای ازدواج به صورت محسوسی افزایش یابند و حتی می‌توان گفت ازدواج آسان را می‌توان تضمینی برای ادامه طولانی زندگی و عشق دانست و آمار طلاق را هم کاهش می‌دهد.

بی‌گمان اگر صداوسیما به‌عنوان یك رسانه پرمخاطب از تبلیغ و ترویج انواع مراسم‌های عروسی در فیلم‌ها و سریال‌های خود پرهیز كند و سعی كند با فرهنگ‌سازی برای ازدواج آسان جوانان تبلیغ كند و مردم نیز با بازآموزی از این فرهنگ برای سامان‌دادن به زندگی فرزندان خود بیشتر ترغیب می‌شوند.

اهمیت و ضرورت سلامت جامعه و حفظ كانون گرم خانواده و برپایی مراسم ازدواج آسان موجب بركت و پایداری بیشتر زندگی مشترك و حفظ آرامش و امنیت خانواده و تقویت آن در جامعه می‌شود كه امیدواریم همه مسئولان و مردم با همراهی بیشتر نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای ترویج و احیا این سنت حسنه دست به‌كار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha