سلامت نیوز : والدین بهتر است توانمندیهای واقعی کودک را مورد توجه و تشویق قرار داده و به خاطر نارسایی های کودک، او را مورد سرزنش قرار ندهند.
دکتر فربد فدایی، روانپزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: زمانی که کودک دستاوردهایی داشته باشد؛ یعنی چیزهایی را بدست آورد که بوسیله آنها مورد توجه و احترام دیگران قرار بگیرد، احساس عزت نفس می کند.

وی با اشاره به اینکه وقتی در کودک احساسی بوجود‌ آید که حس کند شخص مفیدی است و مورد محبت و احترام دیگران قرار گرفته، پس ،فرد ارزنده ای است که این همان احساس عزت نفس است، افزود: یعنی کودک حس می کند به وجود او احتیاج است و می تواند کارهایی انجام دهد و برای آن کارها مورد تشویق قرار بگیرد.

این روانپزشک خاطرنشان کرد: برخی والدین به اشتباه گمان می کنند تعریف و تمجید به تنهایی می تواند سبب افزایش اعتماد به نفس یا عزت نفس کودک شود که این تصور باطل است؛ زیرا کودک در مواجهه با شرایط واقعی پی می برد که توانایی های والدین را ندارد، به گونه ای که اعتماد به نفس یا عزت نفس او حتی از میزان عادی هم کمتر می شود.

وی به والدین توصیه کرد: بهتر است توانمندیهای واقعی کودک را مورد توجه و تشویق قرار دهند و به خاطر نارسایی های کودک، او را مورد سرزنش قرار ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha