یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
سلامت نیوز : وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی در تشریح پشت پرده و جزییات ماجرای رها كردن دو بیمار در بیابان های اطراف تهران، این ماجرا را اقدامی از پیش طراحی شده توسط گروهی متخلف و خرابكار در اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) دانست.
 
به گزارش ایرنا، مرضیه وحید دستجردی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در این باره افزود : تكذیبیه دیروز من درباره این ماجرا ، تكذیب نحوه بیان این موضوع در برخی سایت ها بود.
این عضو كابینه گفت: یكی از دو بیمار رها شده در بیمارستان بستری بود كه 23 فروردین دوره درمانش تكمیل و پس از تامین بسیاری از هزینه های درمانی اش از طریق مددكاری بیمارستان دستور ترخیص وی صادر شده بود.
وحید دستجردی افزود : متاسفانه گروهی متخلف و خرابكار در اورژانس بیمارستان با پوشاندن لباس بیمارستان به تن این فرد او را عقب وانت اسقاطی بیمارستان سوار و با ارایه برگه سربرگ بیمارستان از مركز درمانی خارج می كنند .
وی گفت: بیمار دیگری كه نامش در خبرها آمده است در بیمارستان بستری نشده بود ، پرونده بستری نداشت و هیچ مدركی دال بر این موضوع وجود ندارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افزود: حدس می زنیم فرد دیگر را از كنار خیابان برداشته و لباس بیمار تن او پوشانده بودند.
وی ادامه داد: فرد دیگری نیز در هماهنگی با این گروه با حضور درمكان رها كردن بیماران ، فیلم و عكس تهیه و از طریق یكی از سایت ها منتشر می كند و موضوع از این طریق در دیگر سایت ها نیز منعكس می شود .
وحید دستجردی درباره بیمار بستری شده نیز گفت: ماموران نیروی انتظامی وقتی او را در كنار بیابان می یابند به بیمارستان فیروزآبادی منتقل می كنند كه در آن بیمارستان نیز كارهای درمانی لازم را انجام می دهند و همان روز او را ترخیص و از طریق آژانس بیمارستان به منزلش منتقل می كنند.
وی گفت: پس از آگاهی از این ماجرا و پیگیری آن مسجل شد كه این اقدام خلاف را گروهی احتمالا با نقشه و انگیزه ای خاص انجام داده اند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خاطرنشان كرد: وقتی بیمارستانی به طور معمول ، كار درمانی بیمارش را انجام داده و با هزینه رایگان دستور ترخیص او را صادر كرده است بیمار باید به نشانی منزلش منتقل می شد نه این كه به كنار بیابان منتقل شود و كسانی هم در آن جا فیلم و عكس تهیه كنند.
وحید دستجردی با ابراز امیدواری نسبت به مشخص شدن این موضوع گفت: به عنوان مسوول پیگیری سلامت مردم با این كار به شدت برخورد كردم و از دادستان تهران خواستم به موضوع رسیدگی جدی كند.
وی خبر داد كه دادستانی تهران شش نفری را كه از سوی وزارت بهداشت معرفی شده بودند دستگیر كرده است و آنان اكنون بازداشت و تحت بازجویی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha