معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اجرای طرح تعهد حرفه‌ای پزشکان در مراکز درمانی، از طراحی لباس‌های جدید برای بیماران مختلف خبر داد.

طراحی لباس جدید برای «بیماران»/ اجرای طرح «تعهد حرفه‌ای» پزشکان

سلامت نیوز:معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اجرای طرح تعهد حرفه‌ای پزشکان در مراکز درمانی، از طراحی لباس‌های جدید برای بیماران مختلف خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،عبدالرحمن رستمیان، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، درباره «برنامه‌های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران»، اظهار داشت: بحث تعهد حرفه‌ای مدنظر ماست؛ یعنی اینکه شخصی که پزشک است باید چه شخصیتی داشته باشد و چگونه با بیمار و همکاران خود برخورد کند.

وی ادامه داد: موضوع تعهد حرفه‌ای یکی از اقدامات خوبی است که در دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است؛ضمن اینکه بحث انطباق یکی دیگر از برنامه‌های ماست؛ یعنی احترام فردی که برای درمان به بیمارستان مراجعه می‌کند را داشته باشیم. در برخی رشته‌ها نیازمند متخصص زنان هستیم تا یک پزشک زن، خانمی را معاینه و درمان کند.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برنامه‌های دیگر معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: برگزاری جشن موالید ۱۲ امام معصوم(ع) در دانشگاه یکی دیگر از برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود.

رستمیان با اشاره به موضوع رعایت عفاف و حجاب در دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیان داشت: قرار نیست هر پزشکی هر لباسی را بپوشد و این شخصیت حرفه‌ای می‌خواهد؛ ضمن اینکه دومین موضوع  این است که باید به نوع لباس‌هایی است که برای بیماران به کار می‌گیریم توجه کنیم تا  احترام آنها حفظ شود.

وی با اشاره به طراحی لباس‌های جدید برای بیماران مختلف، متذکر شد: اکنون لباس‌هایی را طراحی کردیم تا بیماران مختلف آن را بپوشند و این را در برخی بخش‌های درمانی شروع کرده‌ایم؛ مانند بخش ارتوپدی و زنان که لباس‌های خاصی برای آنها طراحی شده است و این یک کار علمی است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: موضوع مسئولیت اجتماعی را راه انداخته‌ایم؛ مانند راه‌اندازی اردوهای جهادی در مناطق محروم و تعدادی از پزشکان ما در قالب تیم‌هایی از استادان و دانشجویان به مناطق محروم مراجعه می‌کنند و این روند در تابستان نیز ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha