سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت گفت: تعرفه‌های درمانی 90 هنوز تصویب نهایی نشده است.

دكتر سیدحسن امامی رضوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات انجام شده برای تعیین تعرفه‌های درمانی 90 گفت: در مورد تعرفه‌ها، اعداد و ارقامی از سوی وزارت رفاه اعلام شده كه هنوز مصوب نیست. تعرفه‌های درمانی زمانی باید اعلام شوند كه در دولت به تصویب رسیده باشند.

وی ادامه داد: در مجموع برای تعرفه‌های درمان 90 بحث‌هایی در شورای عالی بیمه صورت گرفته اما هنوز نهایی نیست و در این زمینه باید منتظر مصوبه دولت بود.

امامی رضوی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و تاثیر آن در هزینه‌های سلامت، افزود: مقدار اعدادی كه برای تعرفه‌های درمان سال جاری در شورای عالی بیمه مورد بحث قرار گرفته خیلی كم است و اگر مورد تصویب قرار گیرد بی‌تردید بیمارستان‌ها دچار مشكل می‌شوند.

وی گفت: وزارت رفاه افزایش 9 درصدی برای تعرفه‌های بخش دولتی و 7 درصدی را برای تعرفه‌های بخش خصوصی اعلام كرده است. این اعداد جبران نیازهای اولیه بیمارستان‌ها و مراكز درمانی را نخواهد داشت.

معاون درمان وزیر بهداشت درباره رقم سرانه درمان سال جاری نیز گفت: رشد رقم سرانه بر اساس تعرفه‌های درمان خواهد بود. اگر رشد تعرفه 9 درصد باشد یعنی سرانه درمان نسبت به سال گذشته كه هشت هزار تومان بود، رشد كمی خواهد داشت.

امامی رضوی گفت: در مجموع این اعداد و ارقام اعلام شده برای رشد تعرفه‌های درمان در سال جاری، پاسخگوی نیازهای سلامت نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha