سلامت نیوز : رییس سابق مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) با بیان اینکه رویه جاری در بیمارستان امام ارائه اقدامات درمانی رایگان برای بیماران بی بضاعت و تلاش برای انتقال این افراد پس از درمان به منزل یا سازمان بهزیستی است، اظهار داشت: در صورتی که بیمار جایی برای رفتن نداشته باشد بیمارستان تمام تلاش خود را برای جایابی برای وی می کند.

دکتر عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: معتادان تزریقی مبتلا به عفونتهای شدید استخوانی و پوستی که به علت عدم مراقبت و تاخیر در درمان بوی عفونت آنها از فاصله چند متری احساس می شود در بیمارستان امام توسط پرسنل زحمت کش این بیمارستان مورد درمان قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه برخی مواقع بیماران از سوی خانواده نیز به دلیل شرایط خاص و رفتارهای پرخطر طرد می شوند و یا خود نمی توانند با وضعیت ناهنجار خود به خانه بروند و حتی آدرس اشتباه به بیمارستان می دهند تا شناسایی نشوند، گفت: کمتر جایی مسئولیت درمانی چنین افرادی را می پذیرد اما بیمارستان امام خمینی (ره) همواره بیشترین پذیرش این بیماران را داشته است.

رستمیان با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین مشکلات بیمارستان امام خمینی نبود سازمان پذیرنده بیماران بی خانمان درمان شده است، افزود: خیلی اوقات تخت های بیمارستان امام خمینی(ره) که افراد زیادی منتظر خالی شدن آنها برای بستری شدن هستند توسط افرادی که نیاز به درمان ندارند اشغال شده است.

رئیس سابق بیمارستان امام خمینی(ره) اظهار داشت: بیمارستان امام خمینی(ره) بزرگترین بیمارستان کشور است که امروز سخت ترین اعمال جراحی و بیمارانی که تشخیص بیماری آنها ممکن نیست به این بیمارستان ارجاع می شوند.

بیمارستان محل درمان بیماران است نه محل نگهداری افراد بی خانمان

باید بیمارستان خاصی برای افراد با رفتارهای پرخطر مانند معتادان تزریقی درنظرگرفته شود

وی با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) جزو سه بیمارستان برتر در زمینه پیوند اعضاء در منطقه است، تصریح کرد: این بیمارستان در زمینه برخی تجهیزات پاراکلینیک مانند رادیولوژی در کشور بهترین است و اساتید و دستیاران و دانشجویان آن دارندگان بالاترین رتبه های علمی کشوری هستند.

دکتر رستمیان بیان کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) رتبه اول در خدمت رسانی برای مجروحین جنگی در زمان دفاع مقدس و در حوادث طبیعی کشور را دارد و همواره در کنار مردم بزرگوار خدمت رسانی کرده است.

رییس سابق بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: باید بیمارستان خاصی در نظر گرفته شود که افراد با رفتار های پر خطر مانند معتادان تزریقی در آن بستری شوند. به دلیل اینکه بستری این بیماران در بخش های عادی موجب نارضایتی افراد دیگر می شود.

وی ادامه داد: بیمارستان محل درمان بیماران است نه محل نگهداری افراد بی خانمان لذا لزوم ایجاد سازمانی که مسئولیت نگهداری از افراد بی خانمان را بپذیرد و پس از درمان مسئولیت جایابی آنان را عهده دار شود به شدت احساس می شود.

دکتر رستمیان اظهار داشت: با توجه به تعرفه غیرواقعی بیمارستان های دولتی، تاخیر در پرداخت مطالبات توسط شرکت های بیمه گر و عدم پرداخت کامل سهم 20 درصدی هزینه درمان بیماران بی بضاعت نگه داری بیماران بی خانمان پس از پایان درمان موجب اشغال تخت بیمارستان و عدم رسیدگی به بیماران نیازمند در انتظار پذیرش می شود.

وی با بیان اینکه در مورد رهاسازی دو بیمار در حوالی تهران برخی رسانه‌ها غیر تخصصی عمل کردند و واقعه پیش آمده را که یک خطای فردی بود به جمع نسبت دادند، افزود: این رفتار ها می تواند در دراز مدت موجب بی اعتمادی مردم به سیستم درمانی نه تنها در یک بیمارستان بلکه در کل کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در کشور های پیشرفته در حال تخصصی شدن هستند و در ایران نیز در برخی موارد شاهد این موضوع هستیم، گفت: باید در پوشش موضوعات تخصصی، خبرنگارها ی تخصصی به کار گرفته شوند تا تحلیل یک موضوع را با بررسی همه جانبه به درستی انجام دهند و قضاوت کارشناسی شده در اختیار مردم بگذارند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در صورتی که اتفاقات به دلیل تعصب و احساس و یا اطلاعات ناکافی بزرگتر یا کوچکتر از آنچه که هستند نشان داده شوند و اهمیت واقعی و متعادل آنها مشخص نشود قضاوت و تصمیم گیری در مورد آنها از روی منطق و به صلاح نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، رئیس سابق بیمارستان امام خمینی(ره) در پایان خاطر نشان کرد: در مواجهه با چنین مواردی لازم است پس از بررسی کامل توسط سازمان مسئول و رسیدگی کننده، قضاوت و برخورد لازم با فرد یا افراد خاطی صورت گیرد زیرا قبل از بررسی ممکن است قضاوت غلطی در مورد فرد یا سازمان صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha