بی‌میلی جنسی در روابط زناشویی، همواره از موضوعاتی بوده که در بسیاری از مواقع باعث نارضایتی زوج ها در زندگی مشترک شده است.

شوهرم اصلا و اصلا هیچ میلی به من ندارد!

سلامت نیوز:  بی‌میلی جنسی در روابط زناشویی، همواره از موضوعاتی بوده که در بسیاری از مواقع باعث نارضایتی زوج ها در زندگی مشترک شده است.

به گزارش سلامت نیوز، یکی از خوانندگان روزنامه خراسان نوشته است: چهار سال است ازدواج کرده ام و یک بچه دارم. از اول دوران عقد، رابطه زناشویی ما از سمت شوهرم خیلی کم و سرد بود. من هم گذاشتم به حساب خجالت دوران عقد اما متاسفانه از همان شب عروسی و بعدش متوجه شدم او اصلا و اصلا هیچ میلی به من ندارد. بعد از سه سال به اصرار من پیش اورولوژیست رفت و دکتر یک نوع قرص اعصاب و جنسی به همسرم داد که بازهم دردی را دوا نکرد.

پاسخ:
 بی‌میلی جنسی در روابط زناشویی، همواره از موضوعاتی بوده که در بسیاری از مواقع باعث نارضایتی زوج ها در زندگی مشترک شده است. اصولا نداشتن فعالیت زناشویی چه در زنان و چه در مردان، امری چند بعدی است و عوامل مختلفی مانندویژگی های شخصیتی همسر، شرایطی که در آن رابطه اتفاق می‌افتد و عوامل فردی در شکل‌گیری آن نقش دارد.

بنابراین این مسئله باید از جنبه‌های مختلف بررسی شود. مهم‌ترین نکته درباره تمایل نداشتن شوهرتان به روابط زناشویی، دانستن این موضوع است که این اتفاق در چه شرایطی رخ می‌دهد.


به طور مثال، آیا این بی میلی در همسر شما تحت تاثیر مشاجره‌ها، استرس‌ها، مشکلات اقتصادی و ... بیشتر می‌شود یا خیر؟ با این حال، چند توصیه به شما داریم.


  رابطه زناشویی ایده‌آل را به همسرتان توضیح دهید
در قدم اول تصویر ذهنی و همچنین انتظارات خود را درباره یک رابطه ایده آل برای همسرتان توضیح دهید. قبل از این‌که او را قضاوت و به رابطه او شک کنید، صریح و واضح با او صحبت کنید و درباره خواسته‌های خود توضیح دهید و دقت کنید آیا خصوصیاتی را که شما دنبالش هستید، از خود بروز می‌دهد یا خیر؟


  عشق و محبت، اساس یک رابطه زناشویی موفق است
عشق و محبت شما می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر رفتار همسرتان داشته باشد. تلاش کنید شرایطی را فراهم کنید تا پذیرای این عشق باشد و در او اثر کند. هیچ‌گاه از این گونه رفتارها ناامید نشوید، او متوجه تاثیر عشق شما بر خود خواهد شد و قطعا تصمیم بر تغییر رفتار خود می‌گیرد.


 به نوازش جسمانی بی‌توجه نباشید
لمس و توجه جسمانی برای همسر بسیار کارساز است. صمیمیت و علاقه‌مندی مردان قطعا با نوازش افزایش می‌یابد. از بیان احساسات خود، شرم نداشته باشید و راحت احساس خود را بیان کنید. صحبت احساسی، عاشقانه و نوازش می‌تواند در رابطه با همسرتان کارساز باشد.


  در رابطه زناشویی شما پیش قدم شوید
بهتر است بعضی اوقات برای رابطه زناشویی شما پیش قدم شوید و همیشه منتظر درخواست شوهرتان نمانید. از عنوان کردن این مسئله شرم نداشته باشید این موضوع باعث می‌شود همسر شما احساس کند او را می‌خواهید، دقت داشته باشید. مردها برای ایجاد رابطه جنسی به زمان نیاز دارند پس او را درک کنید. صبور باشید و باهم پیش بروید، به او یادآور شوید در آغوشش حس آرامش دارید و کاملا شفاف نیاز خود را به طور کامل برای او توضیح دهید.


  شرایط مناسب را در نظر داشته باشید
سعی کنید در شرایط مناسب با همسرتان رابطه برقرار کنید. اگر اغلب همسرتان به دلیل مشغله کاری با خستگی جسمانی و روانی، نگرانی‌های شخصی و خانوادگی آمادگی لازم برای داشتن رابطه را ندارد و به دلیل علاقه و احترام به شما انجام وظیفه می‌کند، بنابراین طبیعی است رابطه موفقیت آمیزی رخ نخواهد داد و چنین رابطه‌ای باعث کاهش میل جنسی خواهد شد.

ممکن است با وجود علاقه همسرتان به شما، به دلیل نبود برخی مهارت‌های عاطفی و جسمی،وی نتواند به شکل مناسب نیازها و خواسته‌های شما را درک کند.


  به متخصص مراجعه کنید
گاهی اوقات میل جنسی پایین به دلیل کمبود سطح تستوسترون است که باید به این موضوع به صورت جدی پرداخته شود. با توجه به متن پیامک‌تان به پزشک در این باره مراجعه کرده‌اید ولی بازهم پیشنهاد ما برای مشخص کردن علت می‌تواند اجرا کردن برنامه‌های درمانی با مشورت پزشک متخصص سکسولوژیست باشد که طبیعتاً به بهبود این روند کمک قابل توجهی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha