سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با بیان اینكه پوشش خدمات مامایی به صورت پلكانی را پیگیری می‌كنیم، گفت: موضوع قرار‌داد سازمان‌های بیمه‌گر با ماماها در وزارت بهداشت پیگیری می‌شود. در این زمینه وزارت بهداشت هیچ مشكلی ندارد و امیدواریم این مساله با همكاری وزارت رفاه به سرانجام برسد.

به گزارش ایسنا، فاطمه زعفرانی در مراسم روز جهانی ماما از تدوین پیش‌سند ارتقای سلامت خدمات مامایی خبر داد و گفت: در این سند جایگاه و نقش ماماها به خوبی مشخص می‌شود.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده واحد‌های مامایی در ستاد دانشگاه‌های علوم پزشكی مستقر خواهند شد.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی به اقدامات انجام شده برای ارتقاء تحصیلات ماماها اشاره كرد و گفت: به عنوان مثال امكان ادامه تحصیل برای كاردان‌های مامایی فراهم شده است.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی به حذف حق مدیریت مامای مسئول اشاره كرد و یادآورشد: با دستور وزیر بهداشت این موضوع، ششم اردیبهشت‌ ماه اعلام شده و به‌ زودی برقرار خواهد شد.

 ارتقای ساختار سازمانی حوزه مامایی در وزارت بهداشت

سید حسن امامی‌ رضوی معاون درمان وزیر بهداشت نیز در این مراسم از ارتقای ساختار سازمانی حوزه مامایی در وزارت بهداشت و تشكیل حوزه مشاور وزیر در امور مامایی خبر داد و گفت: در دوره جدید وزارت بهداشت به ‌طور شایسته به حوزه مامایی پرداخته شده است، به‌ طوری كه ارتقای ساختار سازمانی حوزه‌ مامایی را شاهد بودیم.

وی گفت: در تقسیم‌بندی ارائه خدمات حوزه سلامت، مراقبت از مادران به ویژه مادران باردار از قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای بشری بوده است، براین اساس برنامه‌ریزی‌های ویژه در سطوح مختلف خدمات برای مامایی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، امامی‌ رضوی در خاتمه خاطرنشان كرد: اگر امكانات مناسب برای عملیاتی‌شدن برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اختیار وزارت بهداشت قرار داده شود، تعداد بسیار زیاد ماماها به كار گرفته می‌شوند و همچنین به نیروی بیشتری نیاز خواهد بود، اما از آنجا كه نیازهای برنامه سطح‌بندی خدمات به خوبی تعریف نشده، نتوانستیم این جایگاه را تثبیت كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha