یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 27437
سلامت نیوز : عضو رسمی انجمن هومیوپاتی ایران گفت: هومیوپاتی یک نوع درمان طبیعی بوده که 70 درصد منشأ داروهای هومیوپاتی گیاهان، 25 درصد موادمعدنی و آلی و بقیه منشأهای بسیار متفاوتی دارند.
دکتر سیدحمیدرضا لاجوردی،در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:هومیوپاتی یک نوع درمان طبیعی بوده و به معنای درمان با مشابه خود است و بنیانگذار علمی این نظام درمانی دکتر ساموئل کریستین هانمن پزشک، شیمیدان و زبانشناس نابغه آلمانی در حدود 200 سال پیش است.

وی با اشاره به اینکه سرآغاز شناخت این علم زمانی بود که هانمن به هنگام ترجمه متنی از کتاب به اثربخشی داروی کینین برای درمان بیماری مالاریا برخورد کرد وی مقداری از آن را خورد و علایمی در او به عنوان فرد سالم شروع به ظاهر شدن کرد که خیلی شبیه به علایم بیماری مالاریا بود.

لاجوردی ادامه داد: دکتر هانمن به این نتیجه رسید که هر ماده ای بتواند در فرد سالم علایمی بوجود آورد، فرد بیمار با همان علایم را می تواند درمان کند.

این عضو انجمن هومیوپاتی ایران اظهارداشت:داروهای هومیوپاتی به روش خاصی تهیه می شود و 70 درصد منشأ آن را گیاهان، 25 درصد مواد معدنی و آلی و بقیه منشأهای بسیار متفاوتی دارند.

وی تصریح کرد:هومیوپاتی یک روش کل نگر است و از این دیدگاه چند بیماری فرد می تواند یک منشأ داشته و با درمان عامل، بیماری های فرد شروع به فروکش کردن کند.

*هومیوپاتی برای درمان بیماری های حاد و مزمن استفاده می شود

لاجوردی با اشاره به اینکه هومیوپاتی چهار اصل اساسی با عنوان اصل مشابهت، اصل تک دارویی، اصل حداقل مقدار دارو و اصل تواندار کردن و آزمون دارویی گفت:در اصل مشابهت اگر مصرف داروی یک نوع بیماری از سوی فرد سالم علایم آن بیماری را بوجود آورد، می تواند با مصرف آن دارو از سوی فردی که دچار آن بیماری است، درمان شود.

وی افزود: در اصل تواندار کردن و آزمون دارویی داروهای هومیوپاتی طی فرایند خاص توانمندسازی شامل رقیق کردن، تکان دادن های متوالی ماده اولیه حاصل از طبیعت تهیه می شوند و با آزمون دارویی یعنی بررسی علایم حاصل از مصرف آن ها در افراد سالم داوطلب شناسایی می شوند.

این عضو رسمی انجمن هومیوپاتی ایران خاطرنشان کرد:هومیوپاتی هم در بیماری های مزمن و هم در بیماری های حاد مورد استفاده قرار می گیرد،حتی در بیماری های حاد مثل اپیدمی ها هم سرعت درمان بیشتر بوده و هم عوارض بسیار کمتری دارد البته در مواردی که نیروی حیاتی بیمار بسیار ضعیف شده باشد، (مانند سرطان های پیشرفته) احتمال درمان، چندان زیاد نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha